تالار گفتگوی ایرانیان

ساخت وبلاگ
موضوع پایان نامه

سلام، وقت بخیر.
به نظر شما موضوع پایان نامه در زمینه شبکه عصبی سخت تره یا کار در زمینه معماری...
من برای انتخاب موضوع پایان نامه خیلی گیج شدم و فقط می خوام این واحد رو پاس کنم تا یه جورایی کارشناسی ارشدم جمع بشه و اصلا قصد ادامه تحصیل ندارم.میشه شما بدون در نظر گرفتن علاقمندی من و با توجه به تجربیات خودتون یه موضوع نسبتا راحت به من پیشنهاد بدین...
ممنون

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:59

باورهای غلط تکنولوژی که باید فراموش شان کنیم

کامپیوتر های مک ویروس نمی گیرند!.
البته که اینطور نیست، کامپیوتر های اپل نیز مستعد دریافت نرم افزار های مخرب هستند. یکی از افتخارات اپل این بود که در مقایسه با کامپیوتر های شخصی، در مقابل ویروس ها آسب پذیر نیست. اما بعد از حمله ی ویروس های تروجان به کامپیوتر های مک در سال ۲۰۱۲، این شعار از صفحه ی تبلیغاتی اپل حذف شد

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:59

چکیده :
این مطالعه با هــدف بررسـی متـون مربـوط بـه ویژگی های کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای، مشکلات شناختی و محیطی آنها و روش های بررسی شده برای کاهش اثر مشکلات موجود انجام شده است.
-
روش : بررسی به شکل مروری بر پژوهش های موجود صورت گرفت. یافته ها و نتیجه گیری: تعاملات سالم بین والدین، نقشی تعیین کننده در شکل گیری توانایی سازگاری با دیگران در فرزندران دارد. محيط ناامن خانواده و برخـورد نادرسـت والدين در بروز اختلال نافرمانی مقابله ای تاثیر گذار است و نتایج نشان می دهد در اصلاح مشكلات اين کودکان توجه چند جانبه به خود فرد ، خانواده، محیط آموزشی و جامعه حائز اهميت می باشد.
-
کلید واژه ها: اختلال نافرمانی مقابله ای، والدین ، نشانگان اختلال نافرمانی مقابله ای
-
مقدمه:
اختلال نافرمانی مقابله ای (Oppotional Defiant Disorder) از اختلالات رفتار ایذایی به شمار می رود. این اختلال با الگوی ثابت رفتار منفی کارانه، نافرمانی و خصمانه، نسبت به اولیای قدرت (همانند والدین و معلم) و نیز توانایی برای قبول مسئولیت اشتباهات خود و ملامت دیگران مشخص است. مطالعات همه گیرشناسی صفات منفی کارانه در جمعیت غیر کلینیکی، این صفات را در 16 تا 22 درصد کودکان دبستانی گزارش نموده است.
طبق راهنمای تشخیصي و آماري اختلال هاي روانی ويرايش پنجم(DSM-5) میزان شیوع این اختلال بین 2 تا 16 درصد است ( انجمن روانپزشکی آمریکا، 2002) که در حدود 6 تا 10 درصد از آنان نیازمند مداخله هستند ( کاپلان و سادوک، 2003).
شواهد نشان می دهد اختلال نافرمانی – لجبازی دوران کودکی با اختلالات شخصیتی، مشکلات تحصیلی، اجتماعی در سنین بالاتر مرتبط است (کاپلان و سادوک، 2003). همچنین این کودکان پرخاشگر، از سوی همسالان خود طرد شده، از نظر تحصیلی عملکرد ضعیفی داشته و در معرض خطر بزهکاری در دوره نوجوانی و اخراج از مدرسه قرار دارند (چارسیا و سونگ یانگ، 2006).
این اختلال ممکن است از 3 سالگی شروع شود، ولی معمولا تا 8 سالگی آغاز می شود. سن بروز آن معمولا بین 8 تا 12 سالگی است و شیوع آن قبل از سن بلوغ، در پسران بیشتر است (کاپلان و سادوک، 2005؛ نک، کازدین، هییریپی و کسلر، 2007) ولی نرخ شیوع آن در طول دوره نوجوانی در دختران و پسران برابر است (لوبر و همکاران، 2009).
-
در مورد سبب شناسی این اختلال نظرات متفاوتی مطرح شده است. بعضی تحقیقات نشان داده است که اختلال نافرمانی مقابله ای با رفتار والدین ارتباط دارد (هالنشتاین، 2004؛ بارک، لوبر و لاهی، 2007؛ لوبر و همکاران، 2009).
-
در طول سالیان متمادی روش های درمانی متنوعی برای مواجه با مشکلات رفتاری شناختی و هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نا فرمانی مقابله ای به کار گرفته شده است. در این زمینه ، بخشی از درمان ها در زمینه بر مداخلات فردی و بخشی دیگر بر مداخلات خانوادگی، متمرکز شده اند. به نحوی که بر نامه های آموزشی والدین برای کمک به مدیریت رفتار فرزندانشان ، روان درمانی فردی برای مدیریت خشم ، خانواده درمانی برای بهبود ارتباط، آموزش مهارت های اجتماعی برای افزایش انعطاف پذیری و تحمل ناکامی در بین همسالان و درمان شناختی – رفتاری برای آموزش حل مساله و کاهش منفی گرایی بوده است (آکادمی روان پزشکی کودک و نوجوان آمریکا،2007).
-
-
نشانه های این اختلال عبارتند از:
• بدخلقی و اقات تلخی های پی در پی
• بحث های بیش از حد با بزرگترها
• سرپیچی و عدم پیروی فعالانه از مقررات و خواسته های بزرگترها
• اقدام آگاهانه و همدی برای اذیت کردن و آزار رساندن به مردم
• سرزنش دیگران به خاطر بدرفتاری و اشتباه های خود
• زود رنجی و حساسیت بیش از حد
• دلخوری و خشم دائمی
• تند و زننده صحبت کردن هنگام عصبانیت
• کینه جویی (2000، APA)
-
بر اساس ملاکهای تشخیص DSM-IV، کودکانی که از اختلال نافرمانی مقابله ای رنج می برند باید حداقل چهار مورد از علائم زیر را حداقل به مدت شش ماه بروز دهند :
این کودکان اغلب با بزرگسالان جر و بحث می کنند، زود عصبانی می شوند، در مقابل مقررات و درخواست های بزرگترها پذیرش نشان نمی دهند، دیگران را تعمدانه با کارهای خود آزار می دهند، حساس هستند و زود ناراحت می شوند، به دلیل رفتارها و اشتباهات خود، دیگران را سرزنش می کنند و اغلب کینه توز و انتقام جو هستند. migna.ir مشکلات رفتاری کودک باید به گونه ای باشد که عملکردهای اجتماعی، تحصیلی و شغلی آنان را مختل نماید. رفتارهای نا بهنجار حتماً در خانه بروز می کند، ا
ما ممکن است در مدرسه یا موقعیت های دیگر هم دیده شود.
-
پژوهش های انجام شده
1. درمان تعامل والد – کودک
عباسی و همکاران (1392) در پژوهشی با عنوان " اثربخشی درمان تعامل والد كودك بر كاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای " در سال (1392) به بررسی تاثیر درمان مبتنی بر تعامل والد – کودک روی مادران بر میزان کاهش علائم نافرمانی مقابله ای در کودکان پیش دبستانی پرداختند. این پژوهش بر روی کودکان سنین 4 تا 7 ساله تحت آموزش در مهد کودک های خصوصی زیر نظر سازمان بهزیستی مشهد انجام شد. آزمودنی ها شامل 30 کودک دارای اختلال نافرمانی مقابله ای و مادران آنها بودند که به شیوه نمونه گیری در دسترس و با استفاده از پرسشنامه علائم مرضی کودک انتخاب شدند. آزمودنی ها به طور تصادفی در دو گروه ( 15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه مقایسه) جایگزین شدند. مادران گروه آزمایش در 7 جلسه درمان مبتنی بر تعامل والد – کودک شرکت نموده و سپس از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دادکه درمان تعامل والد – کودک، در شدت علائم نافرمانی مقابله ای در گروه آزمایش از نظر آماری کاهش معناداری پدید آورده است و همچنین شیوه های فرزندپروری مادران ( مقتدر منطقی، مستبد – دیکتاتور، سهل گیرانه)، شیوه فرزندپروری سهل گیرانه بیشترین نقش را در ابتلای فرزندان آنها به نافرمانی مقابله ای دارد. و به این نتیجه رسیدند مادران گروه سهل گیرانه عمدتا آشفتگی خانوادگی بیشتر، داشتن رضایت کمتر به عنوان والدین، ارائه راه حل های کمتر برای مشکلات رفتاری کودکان، مشکلات درونی کردن بیشتر و رویکرد کمتر جرأت مندانه ای در مدیریت رفتارهای کودک گزارش دادند. کانینگهام و بویل (2002) در مطالعه ای با مقایسه مادران گروه سهل گیرانه عمدتا آشفتگی خانوادگی بیشتر، داشتن رضایت کمتر به عنوان والدین، ارائه راه حل های کمتر برای مشکلات رفتاری کودکان، مشکلات درونی کردن بیشتر و رویکرد کمتر جرأت مندانه ای در مدیریت رفتارهای کودک گزارش دادند. بوگز و همکاران (2004) تاکید می کنند درمان تعامل والد – کودک به وسیله تشویق تعاملات مثبت والد – کودک و آموزش والدین به اینکه چطور باثبات باشند و تکنیک های انضباطی غیر خشونت آمیز را به کار گیرند، کمک می کند تا رفتارهای منفی چرخه ای والد – کودک شکسته شود. تیمر و همکاران (2005) بر این باورند که درمان تعامل والد – کودک باعث کاهش استرس فرزندپروری و سبک اسناد درونی تری در والدین می شود و همچنین چافین و همکاران نیز معتقدند والدین شرکت کننده در درمان تعامل والد – کودک برای کنترل کودکان تنبیه بدنی کمتری استفاده می کنند.
-
2. خانواده درمانی
عباسی مکوند و همکاران (1390) پژوهشی با عنوان " اثربخشی خانواده درمانی ساختاری در بهبود کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای" انجام دادند که هدف آن مطالعه اثربخشی رویکرد خانواده درمانی ساختاری در بهبود اختلال نافرمانی مقابله ای کودکان 5 تا 10 سال شهر تهران بود. این مطالعه از نوع شبه آزمایشی – تک موردی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. جهت انجام این مطالعه، چهار خانواده با حداقل یک فرزند مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای، از میان نمونه در دسترس، انتخاب شدند. خانواده ها با حضور کلیه اعضای خانواده طی 8 جلسه در معرض مداخلات درمانی، با طرح درمانی یکسان قرار گرفتند. جلسات به صورت هفتگی برگزار می شد. پس از اتمام مداخله و با فاصله یک ماه از اتمام جلسات در مداخله درمانی به عنوان پی گیری، با استفاده از مقیاس ارزیابی رفتار کودک راتر، مورد ارزیابی قرار گرفتند.
نتایج نشان داد خانواده درمانی ساختاری، در کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای قابل ملاحظه است. و همچنین عوامل خانوادگی و تعارضات جدی زناشویی در ایجاد اختلال لجبازی و نافرمانی تاثیر مهمی دارند (دان و همکاران، 1995). و براساس یافته های پژوهشی، نوع ارتباط کودک – والد از جمله عوامل تاثیرگذار بر این اختلال است، طوری که در این میان، انضباط سخت از سوی والدین یا دستورات متناقض از سوی آنها در به وجود آمدن این اختلال، از اهمیت بالایی برخوردار است. شواهد علمی مبتنی بر تحقیقات در دهه های اخیر، اثربخشی خانواده درمانی را در مشکلات متعدد کودکان و نوجوانان نظیر اختلالات عاطفی در کودکی و نوجوانی، اختلالات روان تنی و اختلالات رفتار و سوء استفاده جسمانی از کودک نشان داده است (کاسلو و همکاران، 2002). خانواده درمانگران، براین باورند که نه تنها آن عضو خانواده که بر او برچسب بیمار زده می شود و مشکلات خانواده به او نسبت داده می شود، نیازمند به درمان است، بلکه اعضای دیگر نیز، باید در امر درمان مدنظر قرار گیرند (کاپلان و سادوک، 2003). خانواده زمانی به عملکرد سالم دست پیدا می کند که در خانواده مرزها، قواعد، نقش ها و قدرت مشخص باشد (مینوچین، 1999).
-
3. درمان مبتنی بر دلبستگی
جهان بخش و همکاران (1390) پژوهشي
با عنوان " اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر علائم نافرمانی مقابله ای در دختران دارای مشكلات دلبستگی" بر روی دانش آموزان دختر دوره ابتدایی شهر اصفهان که دارای مشکلات دلبستگی بودند، انجام دادند. روش این پژوهش تجربی بود. نمونه ها شامل 32 نفر از 388 دانش آموز مقطع دوم و چهارم ابتدایی بودند که بیشترین نمره را در زمینه مشکلات مربوط به دلبستگی و علائم نافرمانی مقابله ای به دست آوردند. اندازه گیری با استفاده از پرسشنامه مشکلات دلبستگی راندولف و پرسشنامه سلامت روان کودکان انتاریو انجام شد. مداخله انجام شده روی مادران دختران دارای مشکلات دلبستگی در کاهش علائم نافرمانی مقابله ای دختران آنها موثر بود و پایبندی مادران به تداوم روش های درمانی باعث بهبودی بیشتر در مرحله پیش آزمون شد.
پژوهش ها حاکی از آن است که بیشترین عامل تاثیرگذار بر بروز اختلال نافرمانی مقابله ای، رفتار والدین با کودک است (بارکلی، 1997). این کودکان به دلیل انجام رفتارهای مقابله ای و در نتیجه ضعف در تحصیل و برقراری رابطه با دیگران دارای خود پنداره ضعیف، درماندگی آموخته شده، افسردگی و پرخاشگری هستند (بهنک، 2002).
ون واگنر (2008) معتقد است که ناکامی در شکل دادن دلبستگی مطمئن در ماه های اولیه زندگی، می تواند تاثیرات منفی روی رفتارهای دوران کودکی و نیز بزرگسالی داشته باشد. بالبی (1973) در تاکید بر اهمیت ارتباط مادر و کودک براین باور است که آنچه برای سلامت روان کودک ضروری است، تجربه یک ارتباط گرم، صمیمی و مداوم با مادر یا جانشین دائم اوست. او معتقد است که بسیاری از اشکال روان آزردگی ها و اختلال های شخصیت حاصل محرومیت کودک از مراقبت مادرانه و یا عدم ثبات رابطه با کودک با چهره دلبستگی است. بنابراین بین الگوی دلبستگی کودک و تعاملات با مادر، ارتباط نزدیکی وجود دارد.
گاهی دلبستگی ناایمن در کودک باعث وابستگی بیش از حد به مادر و دیگر مراقبان و بروز اضطراب شدید در مورد از دست دادن آنان و یا سایر اختلالات اضطرابی می گردد. زمانی که کودک نتواند به اطرافیانش اعتماد کند، در مقابل آنان در لاک دفاعی فرو می رود که منجر به رفتارهای مقابله ای خواهد شد (ایزابل، 1993). توماس (2000) و پرنل(2004) معتقدند که مناسب ترین درمان برای کودکان مبتلا به اختلالات و مشکلات دلبستگی، انجام مداخله دلبستگی درمانی است. تمرکز اصلی دلبستگی درمانی، تغییر دادن دیدگاه نسبت به جهان و بزرگسالان است.
4. بازی درمانی با رویکرد شناختی – رفتاری
صفری و همکاران (1391) پژوهشی با عنوان " تأثير بازی درمانی با رويكرد شناختی- رفتاری بر كاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در دانش آموزان" بر روی دانش آموزان پسر پایه سوم دبستان شهر اصفهان انجام دادند . روش پژوهش از نوع آزمايشی بوده و از طرح پيش آزمون- پس آزمون و پيگيری با گروه كنترل استفاده شد. نمونه گيری به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انجام شد و كودكانی كه با توجه به ملاك های DSM – IV اختلال نافرمانی مقابله ای را داشتند، شناسایی و از ميان آنها 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمايش و كنترل گمارده شدند . ابزار اندازه گيری، پرسشنامه SNAP-IV بود كه توسط والدين تكميل گرديد . سپس كودكان گروه آزمايش در12 جلسه يك ساعته بازی درمانی شناختی - رفتاری شركت كردند. برای تجزيه و تحليل آماری داده ها نيز از روش تحليل كوواريانس استفاده شد. تحليل داده ها نشان داد كه در مرحله پس آزمون و پيگيری، بين دو گروه آزمايش و كنترل، در ميزان نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای تفاوت معنادار وجود دارد. بنابر يافته های اين مطالعه، روش بازی درمانی، سبب كاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در كودكان مبتلا به اين اختلال می شود و می توان از آن به عنوان يك روش مداخل های مؤثر سود جست.
به گفته اوکانر(2010) بازی درمانی، استفاده نظامدار از یک الگوی نظری به منظور برقراری یک فرآیند میان فردی است که در آن درمانگران آموزش دیده، قدرت درمانی بازی را برای کمک به پیشگیری و یا رفع مشکلات روانی – اجتماعی مراجع و دستیابی به رشد و پرورش مطلوب وی به کار می گیرند. شومان (2004)، بازی می تواند ارتباطات کودک را تسهیل کرده و در عین حال امکان رها سازی احساسات منفی را نیز به او بدهد و می تواند به کودک کمک کند سازگاری با محیطش را یاد بگیرد.
بازی درمانی می تواند به کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای کمک کند تا شیوه های سازگاری با محرک های تنش زا را یاد بگیرند و راهبرد های جدیدی در رابطه با همسالان و خانواده بیاموزند.
-
بازی درمانی شناختی – رفتاری :
* تاکید زیادی بر درگیری کودک در درمان دارد و درمانگر با ارائه اقدامات لازم از نظر رشدی به کودک کمک می کند تا از درمان بهره مند شود.
* راهبردهایی را برای رشد انطباقی تر افکار و رفتار فراهم می آورد و راهبردهای جدیدی برای مقابله با موقعیت ها و احساس ها آموزش می دهدSent from my iPhone
و کودک قادر می شود شیوه های ناسازگارانه مقابله را با راه های سازگارانه تر جایگزین کند.
* باعث کاهش مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان می شود (اسماعیلی، 2004).
درمانگران شناختی – رفتاری، فعالیت های بازی را به عنوان وسیله ای که نمایانگر احساسات ناهشیار است، تفسیر نمی کنند. بلکه در هنگام بازی کودکان، از راهبردهای تغییر و اصلاح رفتار بهره می گیرند تا رفتارهای سازگارانه آنها را تقویت نمایند یا از موقعیت های بازی استفاده کنند تا مهارت های حل مساله و سازگاری را آموزش دهند (اسماعیلی، 2004).
بازی درمانی به کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای کمک می کند تا شیوه های سازگاری با محرک های تنش زا را یاد بگیرند و بنابراین مخالفت ها و نافرمانی های آنها کاهش یافته یا حذف می شود (تیگز،2010).
-
5. قصه درمانی
ارجمندی راد و همکاران (1392) پژوهشی با عنوان " بررسی اثر بخشی قصه درمانی بر کاهش علائم کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای " منتشر کردند. این پژوهش در چهارچوب طرح آزمایشی، 20 نفر از دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی که بر اساس فهرست رفتاری کودک (BCLC) و فرم گزارش معلم (TRF) با علائم اختلال نافرمانی مقابله ای تشخیص داده شده بودند انتخاب شده و به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند . طرح پژوهش از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بوده است . گروه آزمایش به مدت ١٢ جلسه ٤٥ دقیقه ای دو مرتبه در هفته تحت قصه درمانی قرار گرفتند . برای تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که قصه درمانی موجب کاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای و بی اعتنایی در کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای می شود و قابلیت کاربرد قصه درمانی را در درمان مشکلات رفتاری کودکان نشان داد. قصه، جان مایه تخیل فعال است و مجموعه ای از حواس مار ا به کار می گیرد. در قصه درمانی یک روان درمانگر آگاه، هوشمند و خلاق به دلیل آشنایی با ساختار قصه با دقت علمی بیشتری موضوع را پیگیری می کند و قصه ای مناسب برای نقل برمی گزیند و بیماران نیازمند به آرامش را مداوا می نماید. در یک طرح پژوهشی که به شکل تصادفی در 2 گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت 12 جلسه 45 دقیقه ای، 2 مرتبه در هفته تحت قصه درمانی قرار گرفتند و موجب کاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای و بی اعتنایی در کودکان مبتلا شد.
بحث و نتیجه گیری
پژوهش هایی که در سال های اخير درباره اين كودكان انجام شده وجود نقص هایی را در مهارت های شناختی و اجتماعی اين كودكان نشان داده است . اين نقايص اغلب در حوزه كاركردهای اجرایی، تنظيم هيجان، پردازش زبانی، پردازش اطلاعات اجتماعی، حل مسأله و سازگاری ديده می شود. کودكان مبتلا به اين اختلال، اساساً در روابط اجتماعی با والدين، معلمان و همسالان دارای مشكل هستند. مطالعات نشان داده است كه بسياری از آنها فاقد مهارت های اجتماعی مناسب هستند و بسيار كم از سوی همسالانشان پذيرفته می شوند. به علاوه، اين كودكان در شناخت مشكلات و به كارگیری راهبردهای حل مساله برای برطرف كردن آنها دارای نقص هستند و در مقايسه با همسالان خود، راه حل های مثبت كمتری را به كار می برند. اين نقايص می تواند باعث ايجاد مشكلاتی در مدرسه، ايجاد و حفظ روابط مثبت با همسالان و جلب محبوبيت كودكان ديگر شده و پيش بينی كننده رفتارهای ضد اجتماعی در نوجوانی و بزرگسالی باشد. تحقیقات بسیاری نشان داده اند که اختلالات رفتاری کودکان در تعاملات منفی والد – کودک ریشه دارد. رفتارهای منفی والدین ( مانند فریاد زدن، تهدید کردن)، رفتارهای منفی کودک ( مانند بی مسئولیتی و نافرمانی) را تقویت می کند که این مساله رفتارهای والدین را بدتر کرده و ممکن است منجر به خشونت شود.
در تبیین یافته های این پژوهش می توان به این موارد اشاره کرد :
 آشنایی والدین با اصول تغیییر رفتار
 علائم نافرمانی مقابله ای
 سبب شناسی آن
 عواملی که سبب تقویت یا کاهش آن می شوند.
 ماهیت چرخه ای تعاملات منفی والد – کودک
 رفتارهای والدینی که باعث حفظ و نگهداری رفتارهای مقابله ای در کودکان می شوند.
 آموزش آن ها در جهت اصلاح این رفتارها از جمله عواملی درمانی در این پژوهش به شمار می رود.
انجام پژوهش هایی در زمینه ارزیابی نافرمانی مقابله ای، متغیرهای سبب شناسی ژنتیکی و محیطی، رفتارهای والدینی که سبب حفظ و نگهداری این اختلال می شوند، مداخلات پیشگیرانه، درمان و خطر آسیب شناسی های بعدی، می تواند در ارتقای دانش ما در این زمینه بسیار مفید باشد.
تهيه كننده: هدی فرامرزی؛ براي سايت ميگنا
دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی ، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران

منبع:دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 180 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:59

سوئد

حكومت : پادشاهی پارلمانی

مساحت : 790/449 كیلومترمربع

جمعیت : حدود 9 میلیون نفر

رشد سالانه جمعیت : 2/0 درصد

پایتخت : استكهلم

زبان : سوئدی

دین : مسیحی ارتدکس- آزادی مذهب در سوئد تضمین شده است

واحد پول : کرون

کشور سوئد يکي از پیشرفته ترين کشورهاي اروپا و دارای رشد اقتصادي بسیاربالایی است. بعد جنگ جهاني دوم اين رشد اقتصادي شتاب بيشتري بخود گرفت. درآمد خالص ملي کشور بالا رفت, شکوفائي رشد اقتصادي بوجود آمد . درآمد کشور سوئد مثل ديگر کشورهاي نسباتاً کوچک صنعتي، وابسته به صادرات توليدات صنعتي است که در حال حاضر از رشد بالائي در توازن بين صادرات و واردات برخوردار است.

سوئد از سال 1995 در اتحاديه اروپا که در آن اکنون 25 کشور همکاری می کنند عضو بوده است. همکاری کشورهای عضو گسترده است و مسائل مشترک مانند اقتصاد و سياست خارجی و همکاری نيروهای پليس را دربرميگيرد.
تحصیل در سوئد

یکی از راه های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در سوئد می باشد که می تواند منجر به گرفتن اقامت سوئد هم شود. کشور سوئد دارای بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا می باشد. شما می توانید برای زندگی در اروپا با تحصیل در سوئد شروع کنید و از طریق ورود به یکی از دانشگاه های کشور سوئد اقدام نمایید.

سوئد کشوری می باشد که تحصیل در آن تا سال 2011 به صورت رایگان بود اما از سال 2011 به بعد تحصیل در آن به صورت رایگان نمی باشد و تقریبا سالی 10 تا 12 هزار دلار هزینه تحصیل آن می باشد ، بنابراین از سال 2011 به بعد کشور سوئد به کشوری بسیار پر هزینه برای تحصیل تبدیل شده است .

تحصیل در سوئد مانند کشور های دیگر اروپایی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد اما در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی این کشور، تدریس معمولا به صورت زبان سوئدی می باشد. بنابراین افراد برای تحصیل در این مقطع می بایست به زبان سوئدی مسلط باشند. اما از مقطع لیسانس به بالا، اکثر رشته ها در دانشگاه های سوئد به صورت زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. بنابراین برای ورود به این مقاطع داشتن مدرک زبان انگلیسی نظیر IELTS حداقل الزامی می باشد.

هم چنین دوره های تحصیلی در سوئد همانند سایر کشور های اروپایی می باشد بنابراین لیسانس در کشور سوئد چهار سال و فوق لیسانس دو سال و دکترا بین چهار تا پنج سال می باشد.

در مقطع لیسانس پس از گذراندن 180 واحد تحصیلی موفق به دریافت مدرک کارشناسی می شوید. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع لیسانس ایلتس 6 می باشد و مدت تحصیل در این مقطع 3 سال به طول می انجامد. هزینه دانشگاه های سوئد حدو 80 هزار تا 160هزار کرون در هر سال می باشد که این هزینه بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی دارد. دولت سوئد به دانشجویان اجازه کار 20 ساعت در هفته را می دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوسال (160 واحد تحصیلی)می باشد در بعضی از رشته ها یک سال (60واحد تحصیلی) می باشد. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد ایلتس 6.5 می باشد و تحصیلات به زبان انگلیسی می باشد. دولت سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اجازه 20ساعت کار در هفته را صادر می کند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانند با داشتن شرایط ذیل اقدام نمایند:

معدل Grade A

مقاله ISI

IELTS 7

در برخی رشته ها مانند : رشته های مالی،علوم اقتصادی،رشته های حوزه مدیریت گذراندن GRE و یا GMAT الزامی است.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در سوئد در مقطع دکتری را دارند، باید پروپوزال کاملی ارائه دهند که شامل : طرح، هزینه و مدت زمان آن می باشد. شروع مقطع دکتری در کشور سوئد زمان مشخصی ندارد این بستگی به استاد راهنما دارد.

لازم به ذکر است که امکان تعلق گرفتن بورس در دوره دکترا برای متقاضیانی که شرایط آن را دارا می باشند وجود دارد و شرایط آن بدین گونه است که استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر باید شرایط شما را تایید کند و معیارهایی را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهی که در آن فوق لیسانس را گذرانده اید ، معدل فوق لیسانس ، مدرک زبان و…و با توجه به درجه مدارک مورد نیاز می توانید برای دریافت بورس تحصیلی اقدام کنید.

در کشور سوئد این امکان وجود دارد که فردی که برای تحصیل اقدام می نماید و ویزا دریافت می کند ، می تواند برای همراهان خود نیز، برای اخذ ویزا اقدام نماید و در این مورد هیچ مانع قانونی وجود نخواهد داشت . اما در کشور سوئد اخذ ویزای همراه صد در صد نخواهد بود.در ضمن مفهوم همراه از نظر حقوقی شامل همسر و فرزندان می باشد.

در خصوص تحصیل در سوئد و مسائل مرتبط با آن معمولا نیاز به اطلاعی وسیع می باشد، از جمله این که کدام شهرها جهت امکانات مناسب تر هستند یا هزینه کدام دانشگاه ها مناسب تر است. در ضمن از جمله مواردی که باید در باب مهاجرت تحصیلی در نظر داشته باشید ، ذکر این نکته است که برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد این امکان وجود دارد که برای کالج های زبان سوئدی اقدام نمایید و زبان سوئدی را در کشور سوئد فرا گیرید اما لازم به یاداوری است که ویزای کالج زبان کشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضی علاوه بر پذیرش کالج زبان ، پذیرش دانشگاه را نیز داشته باشد و همزمان با هم برای ویزا اقدام نماید.

همزمان با تحصیل در سوئد، افراد اجازه کارقانونی به صورت نیمه وقت را هم خواهند داشت و این حق کار برای مثال در مقطع لیسانس 10 ساعت در هفته ، در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت در هفته می باشد. برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و یا تبدیل هر نوع ویزایی ، اگر افراد در کشور سوئد باشند ، برای انجام این کار حتما باید به کشور خود بازگردند.

البته بدیهی است که پیدا کردن کار در سوئد بسیار آسان تر از خارج از سوئد می باشد لذا به دانشجویان توصیه می گردد پس از تحصیل قبل از مراجعت شغل مناسب خویش را جست و جو و عقد قرارداد کار کنند و پس از مراجعت تنها جهت ویزای کار اقدام لازم را به عمل رسانند.
هزینه زندگی در سوئد

با توجه به این که تحصیل در سوئد از سال 2011 به بعد از حالت رایگان خارج شده است ، تحصیل در سوئد سالی 10 تا 12 هزاردلار هزینه دربردارد است و هم چنین هزینه های زندگی شامل مسکن، خوابگاه ، خوراک و…. سالی 8 تا 10 هزار دلار می باشد.

ولی با توجه به اینکه کشور سوئد در دسته کشور هایی می باشد که ازرفاه اجتمایی بالایی برخوردار است ، سالانه افراد بسیاری خواهان مهاجرت به کشور سوئد می باشند. اما افرادی که به همراه تحصیل و یا مستقل از آن موفق به یافتن کار در این کشور می شوند با استفاده از حقوق و مزایای آن کار می توانند حدود نصف یا یک سوم هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

در خصوص ویزای کار یا سرمایه گذاری، لازم به ذکر است که کلا هزینه زندگی یک نفر در سوئد حدود مبلغ گفته شده است اما هزینه زندگی یک خانواده سه یا چهار نفره حداقل مبلغ 1600 تا 1700 دلار می باشد.

شایان ذکر است کشور سوئد از لحاظ رفاه اجتماعی جزء بهترین کشورهای اروپایی است که حتی به کسانی که اقامت دائم در این کشور دارند حقوق بازنشستگی و شرایط مناسب جهت ادامه ی زندگی در سوئد را ارائه می کند.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 227 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:24

کانادا و آمریکا از جمله کشور های پیشرفته ای هستند که در دنیای امروز برای بسیاری از کشور های در حال توسعه و پیشرفت از نظر سیستم اقتصادی, اجتماعی و سیاسی الگو می باشد.آمریکا و کانادا توانسته اند با تلاش بسیار و استفاده از نظم و برنامه کاری دقیق به مراتب بالایی در زمینه علم و دانش, اقتصاد و ثبات اجتماعی برسند.این مسائل باعث شده است تا جمعیت این کشور ها را تعداد زیادی از مهاجرین تشکیل دهند.در این مقاله می خواهیم تا شرایط زندگی در این دو کشور را برای مهاجرین بررسی کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای مهاجرت داشته باشید.طبق آمار های اعلام شده کشور کانادا توانسته با نتایج بهتر در زمینه های سیاسی,اقتصادی تا ورزشی و رفاهی, در زمینه جذب مهاجر گوی سبقت را از همسایه ابر قدرت خود برباید.کانادا در زمینه ارائه مزایای اجتماعی که شامل :درمان, حقوق مرخصی زایمان و کمک هزینه های تحصیلی میشود بهتر از آمریکا عمل کند و مزایای بهتری به شهروندان خود ارائه دهد.

از سوی دیگر هزینه زندگی در آمریکا به شکل روزانه بسیار پایین تر از هزینه های روزمره کانادا میباشد اما سرانه در آمد در هر دو کشور در طول سال برابر است.اگر برنامه شما برای زندگی یک برنامه منظم و کار آمد باشد و در این برنامه خبری از بچه دار شدن نباشد, مطمئنا آمریکا برای شما مقصد بهتری خواهد بود.در کشور آمریکا مردم کمتر به مواردمی مانند خوراک و مسکن اهمیت می دهند و هزینه گزافی برای آن نمی پردازند.اگر به دنبال کشور برای بچه دار شدن و ساختن آینده خوب و مطمئن با تحصیلات عالیه هستید کانادا برای شما مقصد خوبی است.فرهنگ کانادایی ها به شکلی است که هزینه ای برای امورات مازاد زندگی نمی کنند.در ادامه مقایسه این دو کشور را با آیتم های مختلف مهم انجام می دهیم.

غذا و خوراک

نیاز به غذا و خوراک از نیاز های اولیه هر فرد است و این مورد در آمریکا و کانادا هم صدق می کند.شما برای غذا در کانادا باید بییشتر از آمریکا هزینه کنید.این به این معنی است که غذا در کانادا گرانتر است.به عنوان مثال تهیه 1 کیلوگرم سینه مرغ در کانادا 11 دلار برای شما هزینه دارد و این در حالی است که در آمریکا این مبلغ در حدود 7 دلار می باشد.طبق آمارها و ارقام اعلام شده از سوی منابع معتبر, هزینه سه وعده غذا در کانادا نزدیک به 60دلار است ولی این هزینه برای شما در آمریکا در حدود 45 دلار است.اعداد اعلام شده برای سه وعده غذا و برای دو نفر می باشد.شما می توانید برای بدست آوردن ریز هزینه های زندگی در آمریکا از سایت NUMBEO استفاده نمایید.

طول عمر و زندگی

زندگی در کانادا و آمریکا

آمارها در مورد طول عمر و کیفیت زندگی در هر کشوری نشان دهنده سیستم های پیشرفته و جامع بهداشت و درمان دولتی و اقتصاد قوی است آن کشور است.کانادایی هایی که امروز متولد می شوند، به طور میانگین ۳ سال بیشتر از آمریکایی‌ها عمر می کنند. این در حالی است که این میزان در اواخر دهه 70 میلادی، کمتر از یک سال بوده است.لازم به ذکر بوده، میانگین طول عمر در هر 2 کشور با گذشت هر دهه در حال افزایش است.

تحصیلات عالی

تحصیل از جمله مواردی است که تاثیر مستقیمی در رشد جامعه دارد و البته هزینه زیادی هم دارد در کانادا احتمال حضور جوانان مستمند در دانشگاه یا کالج بیشتر است. تقریبا 50 درصد متقاضیان تحصیل در کانادا از خانواده‌های با سطح درآمد پایین در سن 18 تا 22 سالگی، برای تحصیلات عالی‌ در دانشگاه ثبت نام می کنند؛ این عدد در کشور آمریکا ۳۰ درصد است.هزینه های تحصیل در آمریکا بسیار بالاست به نحوی که در آمریکا شما برای گرفتن یک مدرک لیسانس باید مبلغی در حدود 38000 دلار در یک کالج بپردازید.این هزینه برای دانشگاهی مانند هاروارد در حدود 150000 هزار دلار است.در حالی که در کانادا این هزینه در حدود 5000 تا 25000 دلار میباشد.هزینه تحصیل در کانادا برای گرفتن یک لیسانس با بیشترین هزینه, مبلغی نزدیک به 50000 دلار است.

میزان درآمد سالیانه

مالیات کسر شده از درآمد کارکنان در کانادا کمتر از مالیاتی است که از حقوق شهروندان آمریکا کسر میشود.درآمد سالیانه آمریکایی ها 35500 دلار با احتساب مالیات کسر شده می باشد.درآمد سالیانه در کانادا با توجه به اینکه مالیت کمتری پرداخت می کنند نزدیک به 36000 دلار می باشد.آزادی اقتصادی در کشور کانادا بیشتر از آمریکا می باشد.دارائی های عمومی در کشور کانادا نسبت به آمریکا ثبات بیشتری دارد.همچنین اختلاف درآمد در بین سطوح جامعه در کشور کانادا بسیار کمتر از کشور آمریکا می باشد.

مسکن

مسکن جزئی از ملزومات زندگی در هر کشوری است.در کانادا شما برای زندگی در یک آپارتمان یک خوابه در شهر باید در حدود 900 دلار هزینه کنید.این در حالی است که این هزینه در آمریکا در حدود 50 دلار در هر ماه کمتر می باشد.این تفاوت 50 دلاری در طول سال به مبلغ 600 دلار تبدیل می شود.البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که غالب مردم کانادا در خانه هایی با متراژ های بزرگتر زندگی می کنند.از معروف ترین و معتبرترین سایت های اجاره آپارتمان در آمریکا می توان سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
را نام برد.

هزینه پوشاک

پوشاک امروزه نه تنها به عنوان یک پوشش در برابر سرما و گرما شناخته می شود بلکه امروزه بیان گر نوع نگاه شما به زندگی و طرز تفکر و سلیقه شماست.در کشور های آمریکا و کانادا برندهای مشهور و معتبر فراوانی برای انواع پوشاک وجود دارد.اما باید حواستان باشد تا درگیر خرید از این محصولات متنوع و زیبا نشوید,زیرا باعث به وجود آوردن هزینه های سرسام آوری برایتان میشود.هم در کانادا و هم در آمریکا فروشگاه های بزرگ زیادی وجود دارد که لباس با کیفیت و قیمت مناسبی را به فروشش می رسانند.همچنین شما می توانید با استفاده از تخفیف های این فروشگاه ها در هزینه های خود صرفه جویی کنید.در کشور کانادا به طور معمول شما هزینه ای که برای خرید یک شلوار پرداخت می کنید تقریبا 55 دلار می باشد.در حالی که این مبلغ در آمریکا نزدیک به 40 دلار است.

بازار کار برای جوانان و متخصصان

زندگی در آمریکا و زندگی در کانادا

معضل بیکاری در دنیای امروز مشکلی سراسری است و در هر کشور چه پیشرفته و چه در حال توسعه وجود دارد.این مشکل در دوره های مختلف یکی از دلایل اصلی مهاجرت افراد به کشورهای دیگر بوده است.در کانادا و آمریکا نیاز به نیروی متخصص و باتجربه وجود دارد.این نیاز به حدی است که این کشور ها در برخی از زمینه های شغلی مجبور به پذیرش مهاجران متخصص و با تجربه هستند.اما از سوی دیگر فراهم کردن زمینه کاری برای جوانان هم مطرح است.در کشور کانادا کارمندان و کارگران جوان از شرایط شغلی بهتری برخوردارند.نرخ بیکاری در کشور آمریکا نزدیک به 17 درصد می باشد ولی این رقم در کشور کانادا نزدیک به 14 درصد است.پس شرایط پیدا کردن کار در کانادا بهتر از آمریکا است.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 227 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:49

کانادا و آمریکا از جمله کشور های پیشرفته ای هستند که در دنیای امروز برای بسیاری از کشور های در حال توسعه و پیشرفت از نظر سیستم اقتصادی, اجتماعی و سیاسی الگو می باشد.آمریکا و کانادا توانسته اند با تلاش بسیار و استفاده از نظم و برنامه کاری دقیق به مراتب بالایی در زمینه علم و دانش, اقتصاد و ثبات اجتماعی برسند.این مسائل باعث شده است تا جمعیت این کشور ها را تعداد زیادی از مهاجرین تشکیل دهند.در این مقاله می خواهیم تا شرایط زندگی در این دو کشور را برای مهاجرین بررسی کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای مهاجرت داشته باشید.طبق آمار های اعلام شده کشور کانادا توانسته با نتایج بهتر در زمینه های سیاسی,اقتصادی تا ورزشی و رفاهی, در زمینه جذب مهاجر گوی سبقت را از همسایه ابر قدرت خود برباید.کانادا در زمینه ارائه مزایای اجتماعی که شامل :درمان, حقوق مرخصی زایمان و کمک هزینه های تحصیلی میشود بهتر از آمریکا عمل کند و مزایای بهتری به شهروندان خود ارائه دهد.

از سوی دیگر دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به شکل روزانه بسیار پایین تر از هزینه های روزمره کانادا میباشد اما سرانه در آمد در هر دو کشور در طول سال برابر است.اگر برنامه شما برای زندگی یک برنامه منظم و کار آمد باشد و در این برنامه خبری از بچه دار شدن نباشد, مطمئنا آمریکا برای شما مقصد بهتری خواهد بود.در کشور آمریکا مردم کمتر به مواردمی مانند خوراک و مسکن اهمیت می دهند و هزینه گزافی برای آن نمی پردازند.اگر به دنبال کشور برای بچه دار شدن و ساختن آینده خوب و مطمئن با تحصیلات عالیه هستید کانادا برای شما مقصد خوبی است.فرهنگ کانادایی ها به شکلی است که هزینه ای برای امورات مازاد زندگی نمی کنند.در ادامه مقایسه این دو کشور را با آیتم های مختلف مهم انجام می دهیم.

غذا و خوراک

نیاز به غذا و خوراک از نیاز های اولیه هر فرد است و این مورد در آمریکا و کانادا هم صدق می کند.شما برای غذا در کانادا باید بییشتر از آمریکا هزینه کنید.این به این معنی است که غذا در کانادا گرانتر است.به عنوان مثال تهیه 1 کیلوگرم سینه مرغ در کانادا 11 دلار برای شما هزینه دارد و این در حالی است که در آمریکا این مبلغ در حدود 7 دلار می باشد.طبق آمارها و ارقام اعلام شده از سوی منابع معتبر, هزینه سه وعده غذا در کانادا نزدیک به 60دلار است ولی این هزینه برای شما در آمریکا در حدود 45 دلار است.اعداد اعلام شده برای سه وعده غذا و برای دو نفر می باشد.شما می توانید برای بدست آوردن ریز هزینه های زندگی در آمریکا از سایت NUMBEO استفاده نمایید.

طول عمر و زندگی

زندگی در کانادا و آمریکا

آمارها در مورد طول عمر و کیفیت زندگی در هر کشوری نشان دهنده سیستم های پیشرفته و جامع بهداشت و درمان دولتی و اقتصاد قوی است آن کشور است.کانادایی هایی که امروز متولد می شوند، به طور میانگین ۳ سال بیشتر از آمریکایی‌ها عمر می کنند. این در حالی است که این میزان در اواخر دهه 70 میلادی، کمتر از یک سال بوده است.لازم به ذکر بوده، میانگین طول عمر در هر 2 کشور با گذشت هر دهه در حال افزایش است.

تحصیلات عالی

تحصیل از جمله مواردی است که تاثیر مستقیمی در رشد جامعه دارد و البته هزینه زیادی هم دارد در کانادا احتمال حضور جوانان مستمند در دانشگاه یا کالج بیشتر است. تقریبا 50 درصد متقاضیان تحصیل در کانادا از خانواده‌های با سطح درآمد پایین در سن 18 تا 22 سالگی، برای تحصیلات عالی‌ در دانشگاه ثبت نام می کنند؛ این عدد در کشور آمریکا ۳۰ درصد است.هزینه های تحصیل در آمریکا بسیار بالاست به نحوی که در آمریکا شما برای گرفتن یک مدرک لیسانس باید مبلغی در حدود 38000 دلار در یک کالج بپردازید.این هزینه برای دانشگاهی مانند هاروارد در حدود 150000 هزار دلار است.در حالی که در کانادا این هزینه در حدود 5000 تا 25000 دلار میباشد.هزینه تحصیل در کانادا برای گرفتن یک لیسانس با بیشترین هزینه, مبلغی نزدیک به 50000 دلار است.

میزان درآمد سالیانه

مالیات کسر شده از درآمد کارکنان در کانادا کمتر از مالیاتی است که از حقوق شهروندان آمریکا کسر میشود.درآمد سالیانه آمریکایی ها 35500 دلار با احتساب مالیات کسر شده می باشد.درآمد سالیانه در کانادا با توجه به اینکه مالیت کمتری پرداخت می کنند نزدیک به 36000 دلار می باشد.آزادی اقتصادی در کشور کانادا بیشتر از آمریکا می باشد.دارائی های عمومی در کشور کانادا نسبت به آمریکا ثبات بیشتری دارد.همچنین اختلاف درآمد در بین سطوح جامعه در کشور کانادا بسیار کمتر از کشور آمریکا می باشد.

مسکن

مسکن جزئی از ملزومات زندگی در هر کشوری است.در کانادا شما برای زندگی در یک آپارتمان یک خوابه در شهر باید در حدود 900 دلار هزینه کنید.این در حالی است که این هزینه در آمریکا در حدود 50 دلار در هر ماه کمتر می باشد.این تفاوت 50 دلاری در طول سال به مبلغ 600 دلار تبدیل می شود.البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که غالب مردم کانادا در خانه هایی با متراژ های بزرگتر زندگی می کنند.از معروف ترین و معتبرترین سایت های اجاره آپارتمان در آمریکا می توان سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
را نام برد.

هزینه پوشاک

پوشاک امروزه نه تنها به عنوان یک پوشش در برابر سرما و گرما شناخته می شود بلکه امروزه بیان گر نوع نگاه شما به زندگی و طرز تفکر و سلیقه شماست.در کشور های آمریکا و کانادا برندهای مشهور و معتبر فراوانی برای انواع پوشاک وجود دارد.اما باید حواستان باشد تا درگیر خرید از این محصولات متنوع و زیبا نشوید,زیرا باعث به وجود آوردن هزینه های سرسام آوری برایتان میشود.هم در کانادا و هم در آمریکا فروشگاه های بزرگ زیادی وجود دارد که لباس با کیفیت و قیمت مناسبی را به فروشش می رسانند.همچنین شما می توانید با استفاده از تخفیف های این فروشگاه ها در هزینه های خود صرفه جویی کنید.در کشور کانادا به طور معمول شما هزینه ای که برای خرید یک شلوار پرداخت می کنید تقریبا 55 دلار می باشد.در حالی که این مبلغ در آمریکا نزدیک به 40 دلار است.

بازار کار برای جوانان و متخصصان

زندگی در آمریکا و زندگی در کانادا

معضل بیکاری در دنیای امروز مشکلی سراسری است و در هر کشور چه پیشرفته و چه در حال توسعه وجود دارد.این مشکل در دوره های مختلف یکی از دلایل اصلی مهاجرت افراد به کشورهای دیگر بوده است.در کانادا و آمریکا نیاز به نیروی متخصص و باتجربه وجود دارد.این نیاز به حدی است که این کشور ها در برخی از زمینه های شغلی مجبور به پذیرش مهاجران متخصص و با تجربه هستند.اما از سوی دیگر فراهم کردن زمینه کاری برای جوانان هم مطرح است.در کشور کانادا کارمندان و کارگران جوان از شرایط شغلی بهتری برخوردارند.نرخ بیکاری در کشور آمریکا نزدیک به 17 درصد می باشد ولی این رقم در کشور کانادا نزدیک به 14 درصد است.پس شرایط پیدا کردن کار در کانادا بهتر از آمریکا است.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 220 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:49

مهاجرت به کانادا امروزه رویای بسیاری از افراد می باشد.با توجه به قوانین نسبتا سختی که اداره مهاجرت کانادا برای متقاضیان مهاجرت و اقامت در کانادا وضع کرده اما این رویا امروزه برای خیل زیادی از متقاضیان مهاجرت به کانادا به واقعیت تبدیل می شود.فقط کافی است تا شما شرایط اولیه اقدام برای مهاجرت به کانادا را داشته باشید.شرایطی مانند : تخصص, زبان, سرمایه کافی, رزومه کاری و تحصیلی مورد قبول و غیره.اما بعد از داشتن این شرایط شما باید به این نتیجه برسید که با استفاده از کدام برنامه مهاجرتی قصد ورود به کانادا را دارید.این کار را می توانید با مشورت با دفاتر مهاجرت یا وکیل مهاجرت انجام دهید.همچنین می توانید با جستجو در اینترنت و خواندن مقالات تخصصی سایت های مهاجرت مانند منتو مایگریت اطلاعات خوبی برای انتخاب برنامه ای که با شرایط شما همخوانی دارد بدست آورید.

.البته به اعتبار و مورد تایید بودن دفاتر و وکلای مهاجرت و همچنین وبسایت های این شاخه توجه نمایید تا مورد سو استفاده کلاهبرداران قرار نگیرید.در طی پروسه انتخاب برنامه مهاجرتی باید مقصدتان را هم مشخص کنید.هنگامی که شما به کانادا مهاجرت می کنید چند عامل مهم در انتخاب مقصدتان نقش اساسی دارد :

امکان دارد شما شهری را به عنوان مقصد انتخاب کنید که خانواده و یا دوستانتان در آن سکونت دارند.
علاقه داشتن به شهر خاصی به دلیل سفر قبلی و داشتن تجربیات خوب در آن شهر.
انتخاب مقصدتان با توجه به این که شما تحقیق کرده باشید که کدام شهر شرایط بهتری برای ارائه خدمات رفاهی,شغلی و حتی آب و هوایی دارد.

با این حال کشور کانادا یک کشور متنوع و بزرگ است, با تعداد زیادی استان و شهر با سبک های گوناگون زندگی و سیستم های مختلف شهری که می تواند تجربه متفاوتی از کانادا نسبت به جایی که در آن زندگی می کنید به شما ارائه دهد.

زندگی در کلگری، آلبرتا

شهر کلگری به عنوان یکی از شهرستان های مرفه و سراسر تنوع استان آلبرتا شناخته می شود.ای شهر در دامنه کوه های راکی قرار دارد و شما می توانی با کمتر از یک ساعت رانندگی به رشته کوه های با شکوه و زیبای راکی برسید.زیبایی های کلگری با داشتن هوای تازه و پاک, منظره های زیبا و دیدنی, کوه ها و رودخانه های زیبا تکمیل می شود که این زیبایی ها می تواند لحظات زیبا و به یاد ماندنی برای شما رقم بزند.تعداد ساعاتی که کلگری از نور خورشید بهره می برد از دیگر دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیشتر است. تعداد زیادی از مهاجرین, مقصدشان بعد از مهاجرت به کانادا شهر کلگری است.این موضوع به این دلیل است که شهر کلگری دارای پایین ترین نرخ مالیات در کشور کانادا می باشد همچنین این شهر دارای صنعت نفت و گاز میباشد.صنعت کشاورزی هم از جمله فعالیتهای عمده این شهر است و مهمترین دلیل انتخاب این شهر توسط مهاجران ارزان بودن مسکن است.

با توجه به سرشماری انجام شده در سال 2013 در شهر کلگری جمعیت این شهر 1،149،552 اعلام شد.جمعیت این شهر با متوسط سنی 36 سال یک جمعیت جوان به حساب می آید.کلگری در میان شهرهای کانادا دارای بیشترین تنوع قومیتی است.بنا بر آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان کانادایی در سال 2011, شهر کالگری دارای بالاترین نرخ اقلیت نژادی در کشور کانادا بوده است.بسیاری از افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند و به شهر کالگری وارد می شوند اروپایی هستند.این تعداد مهاجران در حدود 64.5 درصد از جمعیت این شهر را تشکیل میدهد.کلگری در طول 10 سال گذشته توانسته خود را به عنوان یکی شهر با اقتصادی قوی در کشور کانادا معرفی کند.این شهر به عنوان پایتخت صنعت نفت و گاز کانادا شناخته می شود و همچنین به عنوان یک رهبر در زمینه توسعه اقتصادی شناخته می شود.این شهر به خانه ای برای بسیاری از فعالان صنعت نفت و گاز در کانادا شده است.کلگری در کانادا, در حال تبدیل شدن به یک مرکز جهانی در زمینه انرژی های گوناگون می باشد.حضور قوی شرکت زغال سنگ, سازمان های فعال در زمینه انرژی جایگزین, انرژی سبز و فعالان فن آوری های زیست محیطی از جمله شرکت های فعال در زمینه انرژی در کلگری کانادا می باشند.کسب کار ها و بیزنس های فراوانی در کنار این فعالیت ها راه اندازی شده است و تعداد آنها رو به افزایش است.شهر کلگری در مینه خود اشتغالی و ایجاد کسب و کار نیز در کشور کانادا در بالاترین رتبه در میان دیگر شهر ها قرار دارد.

شهر های کانادا,مهاجرت به کانادا,اقامت کانادا

زندگی در همیلتون، انتاریو

شهر همیلتون مرکز یک منطقه پرجمعیت در انتهایی ترین قسمت غربی دریاچه انتاریو می باشد.این شهر در کانادا به عنوان نعل طلایی اسب معروف است.همیلتون شهری نه چندان بزرگ در جنوب غربی انتاریو می باشد که نزدیک به 75 کیلومتر از شهر تورنتو فاصله دارد.این شهر کانادا دارا 500000 نفر جمعیت می باشد.25 درصد جمعیت تشکیل دهنده شهر همیلتون را افرادی تشکیل می دهند که خارج از کشور کانادا متولد شده اند.اگر شما به دنبالی محلی برای زندگی با هزینه زندگی پایین هستید, مطمئنا همیلتون به عنوان یک شهر امن و آرام محل خوبی برای رشد و ساختن آینده کودکتان خواهد بود.این شهر کانادا همچنین دارای مناطق دیدنی بسیاری مانند : پارک های زیبا ، جنگلها و آبشارها میباشد.در کنار این زیبایی ها این شهر دارای چندین مرکز آموزشی در سطح جهانی با جدیدترین امکانات می باشد.شهر همیلتون به خوبی به عنوان تولید کننده فولاد و دیگر تولیدات سنگین شناخته شده است.به همین دلیل است که شهر همیلتون را با نام مستعار " Steeltown " میشناسند.اگر چه صنعت و بازار کار در همیلتون در حال تکامل می باشد و روز به روز در حال پیشرفت است.صنایع عمده شهر همیلتون عبارتند از : تولیدات سنگین, علوم زیستی و پزشکی, کشاورزی.

شهر همیلتون در یک خوشه از بزرگراه ها واقع شده است و همچنین خطوط قطار و فرودگاه که در جنوب انتاریو قرار دارد باعث می شود بتوان با هر وسیله نقلیه ای به این شهر رفت و آمد و دسترسی داشت.این موارد باعث جذابیت بیشتر این شهر برای زندگی شده است. در شهر متوسط همیلتون, شش بیمارستان و در حدود 1500 تخت وجود دارد.هر کدام از این بیمارستان ها یک مرکز تخصصی در یک زمینه درمانی است.پژوهش های بهداشتی شهر همیلتون باعث تحسین بین المللی شده است.این پژوهش ها که غالبا در دانشگاه مک مستر انجام می شود تضمین کننده بالاترین سطح درمانی و مراقبت از بیمار میباشد.

شهر های کانادا,مهاجرت به کانادا,اقامت کانادا

زندگی در اتاوا، انتاریو

اتاوا به عنوان یک شهرستان با بافتی چند فرهنگی است.شهر اتاوا به عنوان پایتخت کشور کانادا و سهم بسیار در تاریخ کانادا دارد.ساختمان پارلمان کشور کانادا در این شهر قرار دارد.این ساختمان بر روی یک تپه شیب دار به نام پارلمان هیل، در نزدیکی شروع کانال ریدو ساخته شده‌است.در تاریخ ۳ فوریه سال ۱۹۱۶ در این ساختمان آتشسوزی رخ داد. سپس در سال ۱۹۲۲ ساختمان کنونی به همراه برج صلح که اینک نماد پایتخت بشمار می‌آید تکمیل شد.این شهر در مرز انتاریو و کبک و در شمال شرقی تورنتو و غرب مونتریال قرار گرفته و مرکز مجلس شورا و دولت فدرال است.اتاوا به عنوان پایتخت فدرال کانادا میزبان بسیاری از ساختمان‌های دولتی است که معروف‌ترین آن‌ها ساختمان مجلس است. علاوه بر این، دادگاه عالی کانادا و سکونتگاه‌های رسمی نخست وزیر کانادا و فرماندار کل کانادا (در ریدو هال) در این شهر واقع شده‌است.اتاوا از لحاظ آب و هوایی یکی از سردترین پایتخت‌های دنیا به‌شمار می‌آید.همچنین تعدادی از موزه‌های مهم در اتاوا قرار دارند، از جمله موزه طبیعت کانادا، نگارخانه ملی کانادا و موزه جنگ کانادا. نزدیک به ۵۰٬۹ درصد از مردم این شهر انگلیسی‌ زبان و ۳۲٬۶ فرانسوی‌ زبانند.

در این شهر چند دانشگاه و کالج وجود دارد. دو دانشگاه اصلی در این شهر عبارتند از دانشگاه کارلتون و دانشگاه اتاوا. طبق آمار رسمی شهرداری اتاوا حدود 150000 دانشجو در دانشگاهها و کالج های شهر اتاوا مشغول به تحصیل هستند.از مشاهیر معاصر ایران که از دانشگاههای این شهر فارغ التحصیل شده اند میتوان به کیهان کلهر اشاره کرد که تحصیلات خود را در رشته موسیقی دانشگاه کارلتون به پایان رسانده است.انتخاب این شهر به عنوان پایتخت نوعی سازش میان دو فرهنگ منطقه بود، چرا که نامزدهای دیگر از جمله مونترال و تورنتو هریک بیش از اندازه در مناطق فرهنگی فرانسوی یا انگلیسی قرار داشتند. علاوه بر این، این شهر تا اندازه‌ای از مرزهای این کشور با آمریکا دور بود، و این به عنوان یک مزیت نظامی تلقی می‌شد.شهر اتاوا به عنوانی خانه مهاجران نیز شناخته می شود.در این شهر مهاجران از طیف های گسترده ای از کشور های مختلف به قصد زندگی و تحصیل در کانادا به این شهر می شوند.اکثریت این مهاجران را جوانان با رده سنی 18 تا 49 سال تشکیل می دهند.

اتاوا دارای یک سیستم اقتصاد قوی می باشد.این شهر با ارائه انواع فرصت شغلی برای افراد متخصص و سقف درآمد مناسب محل مناسبی برای زندگی میباشد.نرخ بیکاری در این شهر معمولا ثابت است و پایین تر از میانگین کشور کانادا می باشد.

زندگی در تورنتو، انتاریو

شهر تورنتو به عنوان یکی از مقاصد برتر برای مهاجران و تازه واردانی که به قصد زندگی در کانادا وارد این کشور می شوند شناخته می شود.جای تعجب ندارد که شهر تورنتو را به عنوان بزرگترین و یکی از متنوع ترین شهر های کانادا می شناسند.تورنتو به عنوان یک شهرستان با چندین فرهنگ و قوم می باشد.نزدیک به نیمی از جمعیت تشکیل دهنده شهر تورنتو را افرادی تشکیل می دهند که خارج از کانادا متولد شده اند.این شهر در منطقهٔ جنوب انتاریو و در شمال‌غرب دریاچهٔ انتاریو قرار دارد. تورنتو با جمعیتی بیش از ۲٫۵ میلیون نفر، پنجمین شهر آمریکای شمالی از حیث جمعیت است و ناحیهٔ شهری تورنتو با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر، هفتمین ناحیهٔ شهری پرجمعیت آمریکای شمالی محسوب می‌شود. تورنتو قلب منطقهٔ تورنتوی بزرگ که به اختصار GTA یاد می‌شود است و بخشی از ناحیهٔ متراکم نعل اسب طلایی با جمعیتی بیش از ۸٫۱ میلیون نفر است که ۲۵ درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهد.طبق سرشماری سال ۲۰۰۶، ناحیهٔ شهری تورنتو دارای ۵٬۱۱۳٬۱۴۹ نفر جمعیت و تورنتوی بزرگ دارای ۵٬۵۵۵٬۹۱۲ نفر جمعیت بوده‌است.شهر تورنتو تقسیمات بزرگی دارد.این شهر در گذشته محدود به مرکز شهر و مناطق اطراف آن بود.اما در سال 1998 در سیستم شهر نشینی این شهر تجدید نظر شد و در حال حاظر این شهر دارای 240 محله عظیم است.معروف‌ترین جاذبه توریستی تورنتو برج ملی کاناداست. این برج ۵۵۳ متری دومین سازه بلند جهان است.این شهر به عنوان امن ترین منطقه شهری در قسمت شمال آمریکا شناخته شد.

تورنتو به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا و یکی از مراکز اقتصادی بزرگ جهان، یک شهر جهانی محسوب می‌شود.تورنتو در سالهای گذشته به یک شهر محبوب برای کار و زندگی برای افرادی که قصد مهاجرت و کار در کانادا را دارند تبدیل شده است.شهر تورنتو به عنوان یک دروازه ای به سوی اقتصاد بین المللی و کسب و کارهای جهانی می باشد.این شهر برای افرادی که به دنبال فرصت های شغلی و اقامت کانادا هستند انتخاب طلایی میباشد.اقتصاد در شهر تورنتو متکی بر نوآوری و توسعه ایده های جدید می باشد.صنایع کلیدی در تورنتو عبارتند از : خدمات درمانی، خدمات حرفه ای، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخش خدمات و ...

شهر های کانادا,مهاجرت به کانادا,اقامت کانادا

ایجاد یک کسب و کار در کانادا در طول یک فرآیند کارآمد و با هزینه ای کم در سطح قوانین استانی یا فدرال قابل انجام می باشد.اگر شما بعد از اقامت در کانادا قصد ایجاد کسب و کار شخصی را دارید باید حتما مشخص کنید که برای ثبت کسب و کار در کانادا به دنبال سطح استانی هستید و یا فدرال تا نسبت به این موضوع مجوزها, پروانه ها و بیمه شما صادر شود.

زندگی در ونکوور

شهر ونکوور یکی از مقاصد برتر برای افرادی که به قصد مهاجرت به کانادا وارد شده اند می باشد.این شهر به ویژه برای مهاجرین قاره آسیا مناسب می باشد.جای تعجبی ندارد اگر ونکوور به عنوان یکی از زیباترین شهر های کانادا و جهان برای زندگی شناخته می شود.شهر ونکوور این زیبایی را مدیون آب و هوای معتدل, تنوع فرهنگی و قومی,زیبایی های طبیعی فوق العاده می باشد.البته باید به این موارد مدرن و پیشرفته بودن را هم اضافه کرد.این شهر بندرگاهی مهم و بزرگ‌ترین کلانشهر غرب کانادا است.ونکوور به خانه بسیاری از شرکت های بزرگ در شاخه های : معدن, صنایع تکنولوژی, فیلم و مراقبت های بهداشتی تبدیل شده است.کسب و کار های کوچک فراوانی هم در این شهر وجود دارد که باعث روشن شدن موتور اقتصادی این شهر می شوند.از مراکز تحصیلات عالی کلان‌شهر ونکوور می‌توان به دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا و سایمون فریزر اشاره کرد.ونکوور همچنین دارای یک جمعیت بزرگ از اقلیت های قومی است. بزرگتیرن اقلیت های قومی در ونکوور کانادا چینی ها هستند.دیگر گروه های قومی در ونکوور عبارتند از : فیلیپینی، کره ای، ژاپنی، جنوب شرق آسیا، غرب آسیا و آمریکای لاتین.شهر ونکوور دارای یک اقتصادمتنوع و پویا می باشد.این سیستم اقتصاد با تکیه بر علم و دانش رو به رشد و پیشرفت است.

شهر های کانادا,مهاجرت به کانادا,اقامت کانادا

اقتصاد ونکوور بر اساس خدمات مالی می‌باشد. این شهر نقطه مهمی در ترانزیت کالا از اقیانوس آرام است. میزان صادرات از این بندر بالاترین مقام را در آمریکای شمالی دارد. اخیراً هزینه‌های کم در ونکوور موجب شده تا تعداد زیادی از شرکت‌های فیلم سازی وارد این شهر شوند و اصطلاحاً نام «Holly wood North» را به این شهر دهند. وجود دانشگاه‌های تراز اول، این شهر را به محل حضور صنایع خیلی پیشرفته و مخابرات و طراحی بازیهای تصویری مبدل ساخته‌است.یک از راه های درآمدی در ونکوور توریست است.آب و هوای خوب ونکوور نسبت به دیگر شهر ها, زیبایی ها و مناظر فوق العاده این شهر را به یک مقصد توریستی تبدیل کرده است.برگزاری بازی های المپیک زمستانی در سال 2010 در شهر ونکوور تاثیر عمده ای بر توسعه و پیشرفت اقتصادی این شهرستان داشته است.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 195 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:10

امروزه کشور دانمارک به یکی از انتخابهای پزشکان و پرستاران برای مهاجرت تبدیل شده است.این کشور اسکاندیناوی که در جوار آلمان و سوئد قرار دارد از نظر امید به زندگی در میان مردم و سطح رفاه و شادی در جامعه در بالای جدول قرار داشته است.البته باید به این آمار مبزان بلایای طبیعی را هم اضافه کرد.کشور دانمارک با این که یکی از اعضای اتحادیه اروپا و محدوده شنگن می باشد اما همچنان با واحد پولی خود ( کرون ) اقتصاد خود را می گرداند و به حوزه پولی یورو وارد نشده است.به همه این موارد باید این نکته را نیز اضافه کرد که مردم این کشور برای چند سال پیاپی به عنوان شادترین مردم دنیا معرفی شده اند.دانمارک قوانینی برای پذیرش مهاجران از سراسر دنیا وضع کرده است.یکی از راه های مهاجرت به این کشور روش اخذ گرین کارت می باشد.

در این روش که به عنوان بهترین روش برای مهاجرت پزشکان تلقی می شود براساس یک پروسه فرد متقاضی باید در مجموع مدارک,مصاحبه ها و آزمون ها امتیاز 100 را کسب کند.در برنامه گرین کارت امتیاز بندی به صورتی که در زیر آمده می باشد.

سطح تحصیلات :

باید حتما در سطح لیسانس باشید اما به گونه ای است که اگر مدرک شما از کارشناسی ارشد کمتر باشد تاثیر زیادی در رسیدن نمره شما به 100 دارد.مدرک لیسانس شما اگر فارق التحصیل از این مقطع باشد به طور متوسط 30 امتیاز برای شما به حساب می آید.مدرک کارشناسی ارشد به نحوی که یک سال از آن گذشته باشد 50 و برای فارق التحصیلان ارشد 60 امتیاز در نظر گرفته می شود.برای مدرک دکترا نیز 80 امتیاز در نظر گرفته می شود.

در صورتی که دانشگاهی که در آن فارق التحصیل شده اید در رده بندی جهانی رتبه زیر 400 داشته باشد به امتیاز به شکل زیر به شما اضافه می شود.

400 دانشگاه اول 5 امتیاز
200 دانشگاه اول 10 امتیاز
100 دانشگاه اول 15 امتیاز

اگر رشته شما در positive list یا اصطلاحا لیست مثبت باشه ۱۰ امتیاز اضافه به شما اضافه می شود.با توجه به توضیحات بالا شما از آیتم تحصیلات 105 امتیاز می توانید کسب کنید.

سطح زبان :

آزمون دانمارکی، سطح ۱ : ۵ امتیاز
آزمون دانمارکی، سطح ۲ : ۱۰ امتیاز
آزمون دانمارکی، سطح ۳ : ۱۵ امتیاز
تحصیل یا کار به زبان دانمارکی حداقل به مدت یک سال : ۲۰ امتیاز

از آیتم زبان نیز حداکثر ۳۰ امتیاز می توانید کسب کنید.البته باید به این نکته نیز توجه کرد که با سایر زبانها نیز می توانید به دانمارک مهاجرت کنید اما پیدا کردن کار یسیار سخت می شود.

سابقه کار :

۱-۲ سال در پنج سال گذشته به عنوان محقق یا در زمینه ای که در فهرست مثبت ذکر شده است : ۱۰ امتیاز
۳-۵ سال در پنج سال گذشته به عنوان محقق یا در زمینه ای که در فهرست مثبت ذکر شده است : ۱۵ امتیاز
از سابقه کار حداکثر ۱۵ امتیاز می تونید بیارید.

اخذ گرین کارت دانمارک

سازگاری :

حداقل یک سال دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در یک برنامه آموزش عالی در کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس : ۵ امتیاز
حداقل سه سال تحصیل در یک برنامه آموزش عالی در کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس : ۱۰ امتیاز
حداقل یک سال کامل (۱۲ ماه متوالی) اقامت قانونی و کار در یک کشور اتحادیه اروپا یا سوئیس : ۵ امتیاز
حداقل دو سال متوالی اقامت قانونی و کار در کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس : ۱۰ امتیاز

در صورتی که امتحان زبان دانمارکی سطح ۲ یا ۳ رو پاس کرده باشید در این قسمت ۵ امتیاز اضافه هم می گیرید.از سازگاری حداکثر ۱۵ امتیاز می تونید بیارید.

سن متقاضی :

۳۵-۴۰ سال : ۱۰ امتیاز
۳۴ سال یا کمتر : ۱۵ امتیاز
از سن حداکثر ۱۵ امتیاز می تونید بیارید.

میزان درآمد و هزینه ها :

طبق برآورد اداره مهاجرت دانمارک، هزینه ماهانه هرفرد در دانمارک قبل از کسر مالیات به این صورت خواهد بود :

برای افراد زیر ۲۵ سال که تنها زندگی می کنند: DKK 5,367
برای افراد بالای ۲۵ سال که تنها زندگی می کنند: DKK 6472
برای یک زوج: DKK 5,367 به ازای هر نفر

و برای بچه ها, به ازای هر کودک برای والدینی که با هم زندگی می کنند, DKK 1342 و به ازای هر کودک برای والدین تنها DKK 1619 می باشد.برای مهاجرت به دانمارک لازم است که ثابت کنید که توانایی تامین خود و خانواده خود را در یک سال اول زندگی در دانمارک دارید.

از جایبه که طبق معمول پزشکی در لیست مثبت است، در ادامه یک روند کلی از مراحلی که یه پزشک خارجی باید در دانمارک بگذراند میآوریم. برای مهاجرت به دانمارک تسلط به زبان انگلیسی حتی در حد آیلتس ۵ کفایت می کند! اما برای پیدا کردن کار در هر رشته ای و خصوصا پزشکی تسلط به زبان دانمارکی الزامی می باشد. امتحانات زبان دانمارکی ۳ سطح دارد, سطح اول فقط مکالمه است و برای افرادی با سح تحصیلات پایین ارائه می شود، سطح ۲ برای افراد با سطح تحصیلات معمولی و در حد خواندن و نوشتن و مکالمات روزمره می باشد.سطح ۳ برای افراد تحصیلکرده ارائه می شود و شامل مباحث سنگینتر از جمله فرهنگ و تاریخ دانمارک هم می شود. یک پزشک در دانمارک اول باید حتما امتحان زبان دانمارکی سطح ۳ رو پاس کند تا بتواند مجوز امتحانات پزشکی را بدست آورد.

مهاجرت پزشکان به دانمارک

بعد از پاس کردن امتحان زبان دانمارکی، امتحان پزشکی در دو مرحله کتبی و شفاهی (ایستگاهی، مثل USMLE Step 2 CS) به زبان دانمارکی برگزار میشود که در صورت پاس کردن آنها باید یک دوره ۳ روزه همراه با ارزیابی های مختصری بگذرانید. بعد از این مرحله شما می توانید در دانمارک شروع به کار کنید.اما تا یک سال تحت نظارت خواهید بود و بیشتر شبیه به یه دوره observership می باشد.اگرچه به صورت ماهیانه حقوق دریافت می کنید. اگر ارزیابی که از شما در این دوره انجام شده است مثبت باشد می توانید به صورت مستقل کار کنید و اگر نتیجه منفی باشد به سازمان بهداشت و سلامت دانمارک ارجاع داده می شوید تا در مورد شما تصمیم گیری شود.
طبق اطلاعاتی که البته به رسمی نمی باشد، نیاز دانمارک به مهاجرین با تحصیلات پزشکی و رشته های وابسته بیش از سایر رشته های موجود در لیست مثبت است. هماچنین تفاوت حقوق GP و متخصص مثل ایران خیلی متفاوت نمی باشد.حقوق یک GP حدود ۱۰,۰۰۰$ در ماه می باشد.گرچه مالیات ها هم در دانمارک بسیار بالا و تقریبا در حدود ۵۰% حقوق فرد می باشد.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:55

موسسه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

ترجمه مقالات علمی
ویرایش انگلیسی
تشخیص سرقت ادبی
خدمات آماری مقاله
تهیه پوستر
دانلود مقالات علمی
استاندارد سازی مقالات

دريافت مقاله علمي

دانلود رايگان مقاله علمي

دانلود رايگان مقالات علمي

دانلود رايگان مقاله هاي علمي

دانلود رايگان مقاله

دانلود رايگان مقاله ها

دانلود رايگان مقالات

دانلود رايگان مقاله ساينس

دانلود رايگان مقالهscience

دانلود رايگان مقاله ساينس

دانلود رايگان مقاله پزشكي

دانلود رايگان مقاله دامپزشكي

دانلود رايگان مقالات پزشكي

دانلود مقاله پزشكي ISI

دانلود رايگان مقاله مهندسي ISI

دريافت رايگان مقاله

دريافت رايگان مقالات

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 235 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:07

سوئد

حكومت : پادشاهی پارلمانی

مساحت : 790/449 كیلومترمربع

جمعیت : حدود 9 میلیون نفر

رشد سالانه جمعیت : 2/0 درصد

پایتخت : استكهلم

زبان : سوئدی

دین : مسیحی ارتدکس- آزادی مذهب در سوئد تضمین شده است

واحد پول : کرون

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
يکي از پیشرفته ترين کشورهاي اروپا و دارای رشد اقتصادي بسیاربالایی است. بعد جنگ جهاني دوم اين رشد اقتصادي شتاب بيشتري بخود گرفت. درآمد خالص ملي کشور بالا رفت, شکوفائي رشد اقتصادي بوجود آمد . درآمد کشور سوئد مثل ديگر کشورهاي نسباتاً کوچک صنعتي، وابسته به صادرات توليدات صنعتي است که در حال حاضر از رشد بالائي در توازن بين صادرات و واردات برخوردار است.

سوئد از سال 1995 در اتحاديه اروپا که در آن اکنون 25 کشور همکاری می کنند عضو بوده است. همکاری کشورهای عضو گسترده است و مسائل مشترک مانند اقتصاد و سياست خارجی و همکاری نيروهای پليس را دربرميگيرد.
تحصیل در سوئد

یکی از راه های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در سوئد می باشد که می تواند منجر به گرفتن اقامت سوئد هم شود. کشور سوئد دارای بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا می باشد. شما می توانید برای زندگی در اروپا با تحصیل در سوئد شروع کنید و از طریق ورود به یکی از دانشگاه های کشور سوئد اقدام نمایید.

سوئد کشوری می باشد که تحصیل در آن تا سال 2011 به صورت رایگان بود اما از سال 2011 به بعد تحصیل در آن به صورت رایگان نمی باشد و تقریبا سالی 10 تا 12 هزار دلار هزینه تحصیل آن می باشد ، بنابراین از سال 2011 به بعد کشور سوئد به کشوری بسیار پر هزینه برای تحصیل تبدیل شده است .

تحصیل در سوئد مانند کشور های دیگر اروپایی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد اما در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی این کشور، تدریس معمولا به صورت زبان سوئدی می باشد. بنابراین افراد برای تحصیل در این مقطع می بایست به زبان سوئدی مسلط باشند. اما از مقطع لیسانس به بالا، اکثر رشته ها در دانشگاه های سوئد به صورت زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. بنابراین برای ورود به این مقاطع داشتن مدرک زبان انگلیسی نظیر IELTS حداقل الزامی می باشد.

هم چنین دوره های تحصیلی در سوئد همانند سایر کشور های اروپایی می باشد بنابراین لیسانس در کشور سوئد چهار سال و فوق لیسانس دو سال و دکترا بین چهار تا پنج سال می باشد.

در مقطع لیسانس پس از گذراندن 180 واحد تحصیلی موفق به دریافت مدرک کارشناسی می شوید. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع لیسانس ایلتس 6 می باشد و مدت تحصیل در این مقطع 3 سال به طول می انجامد. هزینه دانشگاه های سوئد حدو 80 هزار تا 160هزار کرون در هر سال می باشد که این هزینه بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی دارد. دولت سوئد به دانشجویان اجازه کار 20 ساعت در هفته را می دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد دوسال (160 واحد تحصیلی)می باشد در بعضی از رشته ها یک سال (60واحد تحصیلی) می باشد. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد ایلتس 6.5 می باشد و تحصیلات به زبان انگلیسی می باشد. دولت سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اجازه 20ساعت کار در هفته را صادر می کند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانند با داشتن شرایط ذیل اقدام نمایند:

معدل Grade A

مقاله ISI

IELTS 7

در برخی رشته ها مانند : رشته های مالی،علوم اقتصادی،رشته های حوزه مدیریت گذراندن GRE و یا GMAT الزامی است.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در سوئد در مقطع دکتری را دارند، باید پروپوزال کاملی ارائه دهند که شامل : طرح، هزینه و مدت زمان آن می باشد. شروع مقطع دکتری در کشور سوئد زمان مشخصی ندارد این بستگی به استاد راهنما دارد.

لازم به ذکر است که امکان تعلق گرفتن بورس در دوره دکترا برای متقاضیانی که شرایط آن را دارا می باشند وجود دارد و شرایط آن بدین گونه است که استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر باید شرایط شما را تایید کند و معیارهایی را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهی که در آن فوق لیسانس را گذرانده اید ، معدل فوق لیسانس ، مدرک زبان و…و با توجه به درجه مدارک مورد نیاز می توانید برای دریافت بورس تحصیلی اقدام کنید.

در کشور سوئد این امکان وجود دارد که فردی که برای تحصیل اقدام می نماید و ویزا دریافت می کند ، می تواند برای همراهان خود نیز، برای اخذ ویزا اقدام نماید و در این مورد هیچ مانع قانونی وجود نخواهد داشت . اما در کشور سوئد اخذ ویزای همراه صد در صد نخواهد بود.در ضمن مفهوم همراه از نظر حقوقی شامل همسر و فرزندان می باشد.

در خصوص تحصیل در سوئد و مسائل مرتبط با آن معمولا نیاز به اطلاعی وسیع می باشد، از جمله این که کدام شهرها جهت امکانات مناسب تر هستند یا هزینه کدام دانشگاه ها مناسب تر است. در ضمن از جمله مواردی که باید در باب مهاجرت تحصیلی در نظر داشته باشید ، ذکر این نکته است که برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد این امکان وجود دارد که برای کالج های زبان سوئدی اقدام نمایید و زبان سوئدی را در کشور سوئد فرا گیرید اما لازم به یاداوری است که ویزای کالج زبان کشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضی علاوه بر پذیرش کالج زبان ، پذیرش دانشگاه را نیز داشته باشد و همزمان با هم برای ویزا اقدام نماید.

همزمان با تحصیل در سوئد، افراد اجازه کارقانونی به صورت نیمه وقت را هم خواهند داشت و این حق کار برای مثال در مقطع لیسانس 10 ساعت در هفته ، در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت در هفته می باشد. برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و یا تبدیل هر نوع ویزایی ، اگر افراد در کشور سوئد باشند ، برای انجام این کار حتما باید به کشور خود بازگردند.

البته بدیهی است که پیدا کردن کار در سوئد بسیار آسان تر از خارج از سوئد می باشد لذا به دانشجویان توصیه می گردد پس از تحصیل قبل از مراجعت شغل مناسب خویش را جست و جو و عقد قرارداد کار کنند و پس از مراجعت تنها جهت ویزای کار اقدام لازم را به عمل رسانند.
هزینه زندگی در سوئد

با توجه به این که تحصیل در سوئد از سال 2011 به بعد از حالت رایگان خارج شده است ، تحصیل در سوئد سالی 10 تا 12 هزاردلار هزینه دربردارد است و هم چنین هزینه های زندگی شامل مسکن، خوابگاه ، خوراک و…. سالی 8 تا 10 هزار دلار می باشد.

ولی با توجه به اینکه کشور سوئد در دسته کشور هایی می باشد که ازرفاه اجتمایی بالایی برخوردار است ، سالانه افراد بسیاری خواهان مهاجرت به کشور سوئد می باشند. اما افرادی که به همراه تحصیل و یا مستقل از آن موفق به یافتن کار در این کشور می شوند با استفاده از حقوق و مزایای آن کار می توانند حدود نصف یا یک سوم هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

در خصوص ویزای کار یا سرمایه گذاری، لازم به ذکر است که کلا هزینه زندگی یک نفر در سوئد حدود مبلغ گفته شده است اما هزینه زندگی یک خانواده سه یا چهار نفره حداقل مبلغ 1600 تا 1700 دلار می باشد.

شایان ذکر است کشور سوئد از لحاظ رفاه اجتماعی جزء بهترین کشورهای اروپایی است که حتی به کسانی که اقامت دائم در این کشور دارند حقوق بازنشستگی و شرایط مناسب جهت ادامه ی زندگی در سوئد را ارائه می کند.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 216 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:34

موضوع پایان نامه

سلام، وقت بخیر.
به نظر شما موضوع پایان نامه در زمینه شبکه عصبی سخت تره یا کار در زمینه معماری...
من برای انتخاب موضوع پایان نامه خیلی گیج شدم و فقط می خوام این واحد رو پاس کنم تا یه جورایی کارشناسی ارشدم جمع بشه و اصلا قصد ادامه تحصیل ندارم.میشه شما بدون در نظر گرفتن علاقمندی من و با توجه به تجربیات خودتون یه موضوع نسبتا راحت به من پیشنهاد بدین...
ممنون

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 170 تاريخ : جمعه 17 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:54

باورهای غلط تکنولوژی که باید فراموش شان کنیم

کامپیوتر های مک ویروس نمی گیرند!.
البته که اینطور نیست، کامپیوتر های اپل نیز مستعد دریافت نرم افزار های مخرب هستند. یکی از افتخارات اپل این بود که در مقایسه با کامپیوتر های شخصی، در مقابل ویروس ها آسب پذیر نیست. اما بعد از حمله ی ویروس های تروجان به کامپیوتر های مک در سال ۲۰۱۲، این شعار از صفحه ی تبلیغاتی اپل حذف شد

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 183 تاريخ : جمعه 17 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:54

چکیده :
این مطالعه با هــدف بررسـی متـون مربـوط بـه ویژگی های کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای، مشکلات شناختی و محیطی آنها و روش های بررسی شده برای کاهش اثر مشکلات موجود انجام شده است.
-
روش : بررسی به شکل مروری بر پژوهش های موجود صورت گرفت. یافته ها و نتیجه گیری: تعاملات سالم بین والدین، نقشی تعیین کننده در شکل گیری توانایی سازگاری با دیگران در فرزندران دارد. محيط ناامن خانواده و برخـورد نادرسـت والدين در بروز اختلال نافرمانی مقابله ای تاثیر گذار است و نتایج نشان می دهد در اصلاح مشكلات اين کودکان توجه چند جانبه به خود فرد ، خانواده، محیط آموزشی و جامعه حائز اهميت می باشد.
-
کلید واژه ها: اختلال نافرمانی مقابله ای، والدین ، نشانگان اختلال نافرمانی مقابله ای
-
مقدمه:
اختلال نافرمانی مقابله ای (Oppotional Defiant Disorder) از اختلالات رفتار ایذایی به شمار می رود. این اختلال با الگوی ثابت رفتار منفی کارانه، نافرمانی و خصمانه، نسبت به اولیای قدرت (همانند والدین و معلم) و نیز توانایی برای قبول مسئولیت اشتباهات خود و ملامت دیگران مشخص است. مطالعات همه گیرشناسی صفات منفی کارانه در جمعیت غیر کلینیکی، این صفات را در 16 تا 22 درصد کودکان دبستانی گزارش نموده است.
طبق راهنمای تشخیصي و آماري اختلال هاي روانی ويرايش پنجم(DSM-5) میزان شیوع این اختلال بین 2 تا 16 درصد است ( انجمن روانپزشکی آمریکا، 2002) که در حدود 6 تا 10 درصد از آنان نیازمند مداخله هستند ( کاپلان و سادوک، 2003).
شواهد نشان می دهد اختلال نافرمانی – لجبازی دوران کودکی با اختلالات شخصیتی، مشکلات تحصیلی، اجتماعی در سنین بالاتر مرتبط است (کاپلان و سادوک، 2003). همچنین این کودکان پرخاشگر، از سوی همسالان خود طرد شده، از نظر تحصیلی عملکرد ضعیفی داشته و در معرض خطر بزهکاری در دوره نوجوانی و اخراج از مدرسه قرار دارند (چارسیا و سونگ یانگ، 2006).
این اختلال ممکن است از 3 سالگی شروع شود، ولی معمولا تا 8 سالگی آغاز می شود. سن بروز آن معمولا بین 8 تا 12 سالگی است و شیوع آن قبل از سن بلوغ، در پسران بیشتر است (کاپلان و سادوک، 2005؛ نک، کازدین، هییریپی و کسلر، 2007) ولی نرخ شیوع آن در طول دوره نوجوانی در دختران و پسران برابر است (لوبر و همکاران، 2009).
-
در مورد سبب شناسی این اختلال نظرات متفاوتی مطرح شده است. بعضی تحقیقات نشان داده است که اختلال نافرمانی مقابله ای با رفتار والدین ارتباط دارد (هالنشتاین، 2004؛ بارک، لوبر و لاهی، 2007؛ لوبر و همکاران، 2009).
-
در طول سالیان متمادی روش های درمانی متنوعی برای مواجه با مشکلات رفتاری شناختی و هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نا فرمانی مقابله ای به کار گرفته شده است. در این زمینه ، بخشی از درمان ها در زمینه بر مداخلات فردی و بخشی دیگر بر مداخلات خانوادگی، متمرکز شده اند. به نحوی که بر نامه های آموزشی والدین برای کمک به مدیریت رفتار فرزندانشان ، روان درمانی فردی برای مدیریت خشم ، خانواده درمانی برای بهبود ارتباط، آموزش مهارت های اجتماعی برای افزایش انعطاف پذیری و تحمل ناکامی در بین همسالان و درمان شناختی – رفتاری برای آموزش حل مساله و کاهش منفی گرایی بوده است (آکادمی روان پزشکی کودک و نوجوان آمریکا،2007).
-
-
نشانه های این اختلال عبارتند از:
• بدخلقی و اقات تلخی های پی در پی
• بحث های بیش از حد با بزرگترها
• سرپیچی و عدم پیروی فعالانه از مقررات و خواسته های بزرگترها
• اقدام آگاهانه و همدی برای اذیت کردن و آزار رساندن به مردم
• سرزنش دیگران به خاطر بدرفتاری و اشتباه های خود
• زود رنجی و حساسیت بیش از حد
• دلخوری و خشم دائمی
• تند و زننده صحبت کردن هنگام عصبانیت
• کینه جویی (2000، APA)
-
بر اساس ملاکهای تشخیص DSM-IV، کودکانی که از اختلال نافرمانی مقابله ای رنج می برند باید حداقل چهار مورد از علائم زیر را حداقل به مدت شش ماه بروز دهند :
این کودکان اغلب با بزرگسالان جر و بحث می کنند، زود عصبانی می شوند، در مقابل مقررات و درخواست های بزرگترها پذیرش نشان نمی دهند، دیگران را تعمدانه با کارهای خود آزار می دهند، حساس هستند و زود ناراحت می شوند، به دلیل رفتارها و اشتباهات خود، دیگران را سرزنش می کنند و اغلب کینه توز و انتقام جو هستند. migna.ir مشکلات رفتاری کودک باید به گونه ای باشد که عملکردهای اجتماعی، تحصیلی و شغلی آنان را مختل نماید. رفتارهای نا بهنجار حتماً در خانه بروز می کند، ا
ما ممکن است در مدرسه یا موقعیت های دیگر هم دیده شود.
-
پژوهش های انجام شده
1. درمان تعامل والد – کودک
عباسی و همکاران (1392) در پژوهشی با عنوان " اثربخشی درمان تعامل والد كودك بر كاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای " در سال (1392) به بررسی تاثیر درمان مبتنی بر تعامل والد – کودک روی مادران بر میزان کاهش علائم نافرمانی مقابله ای در کودکان پیش دبستانی پرداختند. این پژوهش بر روی کودکان سنین 4 تا 7 ساله تحت آموزش در مهد کودک های خصوصی زیر نظر سازمان بهزیستی مشهد انجام شد. آزمودنی ها شامل 30 کودک دارای اختلال نافرمانی مقابله ای و مادران آنها بودند که به شیوه نمونه گیری در دسترس و با استفاده از پرسشنامه علائم مرضی کودک انتخاب شدند. آزمودنی ها به طور تصادفی در دو گروه ( 15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه مقایسه) جایگزین شدند. مادران گروه آزمایش در 7 جلسه درمان مبتنی بر تعامل والد – کودک شرکت نموده و سپس از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دادکه درمان تعامل والد – کودک، در شدت علائم نافرمانی مقابله ای در گروه آزمایش از نظر آماری کاهش معناداری پدید آورده است و همچنین شیوه های فرزندپروری مادران ( مقتدر منطقی، مستبد – دیکتاتور، سهل گیرانه)، شیوه فرزندپروری سهل گیرانه بیشترین نقش را در ابتلای فرزندان آنها به نافرمانی مقابله ای دارد. و به این نتیجه رسیدند مادران گروه سهل گیرانه عمدتا آشفتگی خانوادگی بیشتر، داشتن رضایت کمتر به عنوان والدین، ارائه راه حل های کمتر برای مشکلات رفتاری کودکان، مشکلات درونی کردن بیشتر و رویکرد کمتر جرأت مندانه ای در مدیریت رفتارهای کودک گزارش دادند. کانینگهام و بویل (2002) در مطالعه ای با مقایسه مادران گروه سهل گیرانه عمدتا آشفتگی خانوادگی بیشتر، داشتن رضایت کمتر به عنوان والدین، ارائه راه حل های کمتر برای مشکلات رفتاری کودکان، مشکلات درونی کردن بیشتر و رویکرد کمتر جرأت مندانه ای در مدیریت رفتارهای کودک گزارش دادند. بوگز و همکاران (2004) تاکید می کنند درمان تعامل والد – کودک به وسیله تشویق تعاملات مثبت والد – کودک و آموزش والدین به اینکه چطور باثبات باشند و تکنیک های انضباطی غیر خشونت آمیز را به کار گیرند، کمک می کند تا رفتارهای منفی چرخه ای والد – کودک شکسته شود. تیمر و همکاران (2005) بر این باورند که درمان تعامل والد – کودک باعث کاهش استرس فرزندپروری و سبک اسناد درونی تری در والدین می شود و همچنین چافین و همکاران نیز معتقدند والدین شرکت کننده در درمان تعامل والد – کودک برای کنترل کودکان تنبیه بدنی کمتری استفاده می کنند.
-
2. خانواده درمانی
عباسی مکوند و همکاران (1390) پژوهشی با عنوان " اثربخشی خانواده درمانی ساختاری در بهبود کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای" انجام دادند که هدف آن مطالعه اثربخشی رویکرد خانواده درمانی ساختاری در بهبود اختلال نافرمانی مقابله ای کودکان 5 تا 10 سال شهر تهران بود. این مطالعه از نوع شبه آزمایشی – تک موردی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. جهت انجام این مطالعه، چهار خانواده با حداقل یک فرزند مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای، از میان نمونه در دسترس، انتخاب شدند. خانواده ها با حضور کلیه اعضای خانواده طی 8 جلسه در معرض مداخلات درمانی، با طرح درمانی یکسان قرار گرفتند. جلسات به صورت هفتگی برگزار می شد. پس از اتمام مداخله و با فاصله یک ماه از اتمام جلسات در مداخله درمانی به عنوان پی گیری، با استفاده از مقیاس ارزیابی رفتار کودک راتر، مورد ارزیابی قرار گرفتند.
نتایج نشان داد خانواده درمانی ساختاری، در کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای قابل ملاحظه است. و همچنین عوامل خانوادگی و تعارضات جدی زناشویی در ایجاد اختلال لجبازی و نافرمانی تاثیر مهمی دارند (دان و همکاران، 1995). و براساس یافته های پژوهشی، نوع ارتباط کودک – والد از جمله عوامل تاثیرگذار بر این اختلال است، طوری که در این میان، انضباط سخت از سوی والدین یا دستورات متناقض از سوی آنها در به وجود آمدن این اختلال، از اهمیت بالایی برخوردار است. شواهد علمی مبتنی بر تحقیقات در دهه های اخیر، اثربخشی خانواده درمانی را در مشکلات متعدد کودکان و نوجوانان نظیر اختلالات عاطفی در کودکی و نوجوانی، اختلالات روان تنی و اختلالات رفتار و سوء استفاده جسمانی از کودک نشان داده است (کاسلو و همکاران، 2002). خانواده درمانگران، براین باورند که نه تنها آن عضو خانواده که بر او برچسب بیمار زده می شود و مشکلات خانواده به او نسبت داده می شود، نیازمند به درمان است، بلکه اعضای دیگر نیز، باید در امر درمان مدنظر قرار گیرند (کاپلان و سادوک، 2003). خانواده زمانی به عملکرد سالم دست پیدا می کند که در خانواده مرزها، قواعد، نقش ها و قدرت مشخص باشد (مینوچین، 1999).
-
3. درمان مبتنی بر دلبستگی
جهان بخش و همکاران (1390) پژوهشي
با عنوان " اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر علائم نافرمانی مقابله ای در دختران دارای مشكلات دلبستگی" بر روی دانش آموزان دختر دوره ابتدایی شهر اصفهان که دارای مشکلات دلبستگی بودند، انجام دادند. روش این پژوهش تجربی بود. نمونه ها شامل 32 نفر از 388 دانش آموز مقطع دوم و چهارم ابتدایی بودند که بیشترین نمره را در زمینه مشکلات مربوط به دلبستگی و علائم نافرمانی مقابله ای به دست آوردند. اندازه گیری با استفاده از پرسشنامه مشکلات دلبستگی راندولف و پرسشنامه سلامت روان کودکان انتاریو انجام شد. مداخله انجام شده روی مادران دختران دارای مشکلات دلبستگی در کاهش علائم نافرمانی مقابله ای دختران آنها موثر بود و پایبندی مادران به تداوم روش های درمانی باعث بهبودی بیشتر در مرحله پیش آزمون شد.
پژوهش ها حاکی از آن است که بیشترین عامل تاثیرگذار بر بروز اختلال نافرمانی مقابله ای، رفتار والدین با کودک است (بارکلی، 1997). این کودکان به دلیل انجام رفتارهای مقابله ای و در نتیجه ضعف در تحصیل و برقراری رابطه با دیگران دارای خود پنداره ضعیف، درماندگی آموخته شده، افسردگی و پرخاشگری هستند (بهنک، 2002).
ون واگنر (2008) معتقد است که ناکامی در شکل دادن دلبستگی مطمئن در ماه های اولیه زندگی، می تواند تاثیرات منفی روی رفتارهای دوران کودکی و نیز بزرگسالی داشته باشد. بالبی (1973) در تاکید بر اهمیت ارتباط مادر و کودک براین باور است که آنچه برای سلامت روان کودک ضروری است، تجربه یک ارتباط گرم، صمیمی و مداوم با مادر یا جانشین دائم اوست. او معتقد است که بسیاری از اشکال روان آزردگی ها و اختلال های شخصیت حاصل محرومیت کودک از مراقبت مادرانه و یا عدم ثبات رابطه با کودک با چهره دلبستگی است. بنابراین بین الگوی دلبستگی کودک و تعاملات با مادر، ارتباط نزدیکی وجود دارد.
گاهی دلبستگی ناایمن در کودک باعث وابستگی بیش از حد به مادر و دیگر مراقبان و بروز اضطراب شدید در مورد از دست دادن آنان و یا سایر اختلالات اضطرابی می گردد. زمانی که کودک نتواند به اطرافیانش اعتماد کند، در مقابل آنان در لاک دفاعی فرو می رود که منجر به رفتارهای مقابله ای خواهد شد (ایزابل، 1993). توماس (2000) و پرنل(2004) معتقدند که مناسب ترین درمان برای کودکان مبتلا به اختلالات و مشکلات دلبستگی، انجام مداخله دلبستگی درمانی است. تمرکز اصلی دلبستگی درمانی، تغییر دادن دیدگاه نسبت به جهان و بزرگسالان است.
4. بازی درمانی با رویکرد شناختی – رفتاری
صفری و همکاران (1391) پژوهشی با عنوان " تأثير بازی درمانی با رويكرد شناختی- رفتاری بر كاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در دانش آموزان" بر روی دانش آموزان پسر پایه سوم دبستان شهر اصفهان انجام دادند . روش پژوهش از نوع آزمايشی بوده و از طرح پيش آزمون- پس آزمون و پيگيری با گروه كنترل استفاده شد. نمونه گيری به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انجام شد و كودكانی كه با توجه به ملاك های DSM – IV اختلال نافرمانی مقابله ای را داشتند، شناسایی و از ميان آنها 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمايش و كنترل گمارده شدند . ابزار اندازه گيری، پرسشنامه SNAP-IV بود كه توسط والدين تكميل گرديد . سپس كودكان گروه آزمايش در12 جلسه يك ساعته بازی درمانی شناختی - رفتاری شركت كردند. برای تجزيه و تحليل آماری داده ها نيز از روش تحليل كوواريانس استفاده شد. تحليل داده ها نشان داد كه در مرحله پس آزمون و پيگيری، بين دو گروه آزمايش و كنترل، در ميزان نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای تفاوت معنادار وجود دارد. بنابر يافته های اين مطالعه، روش بازی درمانی، سبب كاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در كودكان مبتلا به اين اختلال می شود و می توان از آن به عنوان يك روش مداخل های مؤثر سود جست.
به گفته اوکانر(2010) بازی درمانی، استفاده نظامدار از یک الگوی نظری به منظور برقراری یک فرآیند میان فردی است که در آن درمانگران آموزش دیده، قدرت درمانی بازی را برای کمک به پیشگیری و یا رفع مشکلات روانی – اجتماعی مراجع و دستیابی به رشد و پرورش مطلوب وی به کار می گیرند. شومان (2004)، بازی می تواند ارتباطات کودک را تسهیل کرده و در عین حال امکان رها سازی احساسات منفی را نیز به او بدهد و می تواند به کودک کمک کند سازگاری با محیطش را یاد بگیرد.
بازی درمانی می تواند به کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای کمک کند تا شیوه های سازگاری با محرک های تنش زا را یاد بگیرند و راهبرد های جدیدی در رابطه با همسالان و خانواده بیاموزند.
-
بازی درمانی شناختی – رفتاری :
* تاکید زیادی بر درگیری کودک در درمان دارد و درمانگر با ارائه اقدامات لازم از نظر رشدی به کودک کمک می کند تا از درمان بهره مند شود.
* راهبردهایی را برای رشد انطباقی تر افکار و رفتار فراهم می آورد و راهبردهای جدیدی برای مقابله با موقعیت ها و احساس ها آموزش می دهدSent from my iPhone
و کودک قادر می شود شیوه های ناسازگارانه مقابله را با راه های سازگارانه تر جایگزین کند.
* باعث کاهش مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان می شود (اسماعیلی، 2004).
درمانگران شناختی – رفتاری، فعالیت های بازی را به عنوان وسیله ای که نمایانگر احساسات ناهشیار است، تفسیر نمی کنند. بلکه در هنگام بازی کودکان، از راهبردهای تغییر و اصلاح رفتار بهره می گیرند تا رفتارهای سازگارانه آنها را تقویت نمایند یا از موقعیت های بازی استفاده کنند تا مهارت های حل مساله و سازگاری را آموزش دهند (اسماعیلی، 2004).
بازی درمانی به کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای کمک می کند تا شیوه های سازگاری با محرک های تنش زا را یاد بگیرند و بنابراین مخالفت ها و نافرمانی های آنها کاهش یافته یا حذف می شود (تیگز،2010).
-
5. قصه درمانی
ارجمندی راد و همکاران (1392) پژوهشی با عنوان " بررسی اثر بخشی قصه درمانی بر کاهش علائم کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای " منتشر کردند. این پژوهش در چهارچوب طرح آزمایشی، 20 نفر از دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی که بر اساس فهرست رفتاری کودک (BCLC) و فرم گزارش معلم (TRF) با علائم اختلال نافرمانی مقابله ای تشخیص داده شده بودند انتخاب شده و به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند . طرح پژوهش از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بوده است . گروه آزمایش به مدت ١٢ جلسه ٤٥ دقیقه ای دو مرتبه در هفته تحت قصه درمانی قرار گرفتند . برای تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که قصه درمانی موجب کاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای و بی اعتنایی در کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای می شود و قابلیت کاربرد قصه درمانی را در درمان مشکلات رفتاری کودکان نشان داد. قصه، جان مایه تخیل فعال است و مجموعه ای از حواس مار ا به کار می گیرد. در قصه درمانی یک روان درمانگر آگاه، هوشمند و خلاق به دلیل آشنایی با ساختار قصه با دقت علمی بیشتری موضوع را پیگیری می کند و قصه ای مناسب برای نقل برمی گزیند و بیماران نیازمند به آرامش را مداوا می نماید. در یک طرح پژوهشی که به شکل تصادفی در 2 گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت 12 جلسه 45 دقیقه ای، 2 مرتبه در هفته تحت قصه درمانی قرار گرفتند و موجب کاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای و بی اعتنایی در کودکان مبتلا شد.
بحث و نتیجه گیری
پژوهش هایی که در سال های اخير درباره اين كودكان انجام شده وجود نقص هایی را در مهارت های شناختی و اجتماعی اين كودكان نشان داده است . اين نقايص اغلب در حوزه كاركردهای اجرایی، تنظيم هيجان، پردازش زبانی، پردازش اطلاعات اجتماعی، حل مسأله و سازگاری ديده می شود. کودكان مبتلا به اين اختلال، اساساً در روابط اجتماعی با والدين، معلمان و همسالان دارای مشكل هستند. مطالعات نشان داده است كه بسياری از آنها فاقد مهارت های اجتماعی مناسب هستند و بسيار كم از سوی همسالانشان پذيرفته می شوند. به علاوه، اين كودكان در شناخت مشكلات و به كارگیری راهبردهای حل مساله برای برطرف كردن آنها دارای نقص هستند و در مقايسه با همسالان خود، راه حل های مثبت كمتری را به كار می برند. اين نقايص می تواند باعث ايجاد مشكلاتی در مدرسه، ايجاد و حفظ روابط مثبت با همسالان و جلب محبوبيت كودكان ديگر شده و پيش بينی كننده رفتارهای ضد اجتماعی در نوجوانی و بزرگسالی باشد. تحقیقات بسیاری نشان داده اند که اختلالات رفتاری کودکان در تعاملات منفی والد – کودک ریشه دارد. رفتارهای منفی والدین ( مانند فریاد زدن، تهدید کردن)، رفتارهای منفی کودک ( مانند بی مسئولیتی و نافرمانی) را تقویت می کند که این مساله رفتارهای والدین را بدتر کرده و ممکن است منجر به خشونت شود.
در تبیین یافته های این پژوهش می توان به این موارد اشاره کرد :
 آشنایی والدین با اصول تغیییر رفتار
 علائم نافرمانی مقابله ای
 سبب شناسی آن
 عواملی که سبب تقویت یا کاهش آن می شوند.
 ماهیت چرخه ای تعاملات منفی والد – کودک
 رفتارهای والدینی که باعث حفظ و نگهداری رفتارهای مقابله ای در کودکان می شوند.
 آموزش آن ها در جهت اصلاح این رفتارها از جمله عواملی درمانی در این پژوهش به شمار می رود.
انجام پژوهش هایی در زمینه ارزیابی نافرمانی مقابله ای، متغیرهای سبب شناسی ژنتیکی و محیطی، رفتارهای والدینی که سبب حفظ و نگهداری این اختلال می شوند، مداخلات پیشگیرانه، درمان و خطر آسیب شناسی های بعدی، می تواند در ارتقای دانش ما در این زمینه بسیار مفید باشد.
تهيه كننده: هدی فرامرزی؛ براي سايت ميگنا
دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی ، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران

منبع:دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 185 تاريخ : جمعه 17 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:54

١٢ نکته حقوقی مهم در خرید خودروی دست دوم

در هنگام خرید خودروی دست دوم نکات بسیار مهمی وجود دارد که به صورت خلاصه به ۱۲ مورد از مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

۱. بررسی کنید که خودرو مشکل سند نداشته باشد و سند به نام فروشنده باشدوتمام اسناد مالکیت خودرو را به کمک فردی متخصص بررسی کنید.

۲. قولنامه خرید به صورت بنگاهی تنظیم شود و در غیر اینصورت، سه نفر شاهد قولنامه را امضاء نمایند.

١٢ نکته حقوقی مهم در خرید خودروی دست دوم

۳. در قولنامه صراحتا مشخص کنید که عوارض و مالیات*ها را فروشنده پرداخت خواهد نمود.

۴. پرداخت تمامی جرائم و خلافی*های خودرو توسط فروشنده و دریافت برگ عدم خلافی در قولنامه آورده شود.

۵. در قولنامه ذکر کنید که فروشنده خودرو را به نام خریدار خواهد کرد.

۶. کارت و بیمه نامه خودرو را از فروشنده تحویل بگیرید.

۷. دقت کنید که پلاک خودرو از نوع جدید باشد و از انواع پلاک قدیمی نباشد.

۸. از خرید خودرو در شب و زیر نور چراغ خودداری نمائید. خودرو را حتما در روز روشن ببینید.

۹. دقت کنید لوازم جانبی خودرو مانند جک و آچار چرخ و زاپاس در خودرو موجود باشد.

۱۰. در مورد ضبط صوت و لوازم الحاقی جانبی با فروشنده توافق کرده و تمام توافقات را در قولنامه وارد کنید.

۱۱. دقت کنید کارت سوخت دریافتی مربوط به خودروی مورد معامله باشد و کارت دیگری را تحویل نگیرید.

۱۲. حداقل یک میلیون تومان از مبلغ خرید خودرو را در زمان به نام کردن خودرو پرداخت نمائید

منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 242 تاريخ : جمعه 17 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:21

چکیده :
این مطالعه با هــدف بررسـی متـون مربـوط بـه ویژگی های کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای، مشکلات شناختی و محیطی آنها و روش های بررسی شده برای کاهش اثر مشکلات موجود انجام شده است.
-
روش : بررسی به شکل مروری بر پژوهش های موجود صورت گرفت. یافته ها و نتیجه گیری: تعاملات سالم بین والدین، نقشی تعیین کننده در شکل گیری توانایی سازگاری با دیگران در فرزندران دارد. محيط ناامن خانواده و برخـورد نادرسـت والدين در بروز اختلال نافرمانی مقابله ای تاثیر گذار است و نتایج نشان می دهد در اصلاح مشكلات اين کودکان توجه چند جانبه به خود فرد ، خانواده، محیط آموزشی و جامعه حائز اهميت می باشد.
-
کلید واژه ها: اختلال نافرمانی مقابله ای، والدین ، نشانگان اختلال نافرمانی مقابله ای
-
مقدمه:
اختلال نافرمانی مقابله ای (Oppotional Defiant Disorder) از اختلالات رفتار ایذایی به شمار می رود. این اختلال با الگوی ثابت رفتار منفی کارانه، نافرمانی و خصمانه، نسبت به اولیای قدرت (همانند والدین و معلم) و نیز توانایی برای قبول مسئولیت اشتباهات خود و ملامت دیگران مشخص است. مطالعات همه گیرشناسی صفات منفی کارانه در جمعیت غیر کلینیکی، این صفات را در 16 تا 22 درصد کودکان دبستانی گزارش نموده است.
طبق راهنمای تشخیصي و آماري اختلال هاي روانی ويرايش پنجم(DSM-5) میزان شیوع این اختلال بین 2 تا 16 درصد است ( انجمن روانپزشکی آمریکا، 2002) که در حدود 6 تا 10 درصد از آنان نیازمند مداخله هستند ( کاپلان و سادوک، 2003).
شواهد نشان می دهد اختلال نافرمانی – لجبازی دوران کودکی با اختلالات شخصیتی، مشکلات تحصیلی، اجتماعی در سنین بالاتر مرتبط است (کاپلان و سادوک، 2003). همچنین این کودکان پرخاشگر، از سوی همسالان خود طرد شده، از نظر تحصیلی عملکرد ضعیفی داشته و در معرض خطر بزهکاری در دوره نوجوانی و اخراج از مدرسه قرار دارند (چارسیا و سونگ یانگ، 2006).
این اختلال ممکن است از 3 سالگی شروع شود، ولی معمولا تا 8 سالگی آغاز می شود. سن بروز آن معمولا بین 8 تا 12 سالگی است و شیوع آن قبل از سن بلوغ، در پسران بیشتر است (کاپلان و سادوک، 2005؛ نک، کازدین، هییریپی و کسلر، 2007) ولی نرخ شیوع آن در طول دوره نوجوانی در دختران و پسران برابر است (لوبر و همکاران، 2009).
-
در مورد سبب شناسی این اختلال نظرات متفاوتی مطرح شده است. بعضی تحقیقات نشان داده است که اختلال نافرمانی مقابله ای با رفتار والدین ارتباط دارد (هالنشتاین، 2004؛ بارک، لوبر و لاهی، 2007؛ لوبر و همکاران، 2009).
-
در طول سالیان متمادی روش های درمانی متنوعی برای مواجه با مشکلات رفتاری شناختی و هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نا فرمانی مقابله ای به کار گرفته شده است. در این زمینه ، بخشی از درمان ها در زمینه بر مداخلات فردی و بخشی دیگر بر مداخلات خانوادگی، متمرکز شده اند. به نحوی که بر نامه های آموزشی والدین برای کمک به مدیریت رفتار فرزندانشان ، روان درمانی فردی برای مدیریت خشم ، خانواده درمانی برای بهبود ارتباط، آموزش مهارت های اجتماعی برای افزایش انعطاف پذیری و تحمل ناکامی در بین همسالان و درمان شناختی – رفتاری برای آموزش حل مساله و کاهش منفی گرایی بوده است (آکادمی روان پزشکی کودک و نوجوان آمریکا،2007).
-
-
نشانه های این اختلال عبارتند از:
• بدخلقی و اقات تلخی های پی در پی
• بحث های بیش از حد با بزرگترها
• سرپیچی و عدم پیروی فعالانه از مقررات و خواسته های بزرگترها
• اقدام آگاهانه و همدی برای اذیت کردن و آزار رساندن به مردم
• سرزنش دیگران به خاطر بدرفتاری و اشتباه های خود
• زود رنجی و حساسیت بیش از حد
• دلخوری و خشم دائمی
• تند و زننده صحبت کردن هنگام عصبانیت
• کینه جویی (2000، APA)
-
بر اساس ملاکهای تشخیص DSM-IV، کودکانی که از اختلال نافرمانی مقابله ای رنج می برند باید حداقل چهار مورد از علائم زیر را حداقل به مدت شش ماه بروز دهند :
این کودکان اغلب با بزرگسالان جر و بحث می کنند، زود عصبانی می شوند، در مقابل مقررات و درخواست های بزرگترها پذیرش نشان نمی دهند، دیگران را تعمدانه با کارهای خود آزار می دهند، حساس هستند و زود ناراحت می شوند، به دلیل رفتارها و اشتباهات خود، دیگران را سرزنش می کنند و اغلب کینه توز و انتقام جو هستند. migna.ir مشکلات رفتاری کودک باید به گونه ای باشد که عملکردهای اجتماعی، تحصیلی و شغلی آنان را مختل نماید. رفتارهای نا بهنجار حتماً در خانه بروز می کند، ا
ما ممکن است در مدرسه یا موقعیت های دیگر هم دیده شود.
-
پژوهش های انجام شده
1. درمان تعامل والد – کودک
عباسی و همکاران (1392) در پژوهشی با عنوان " اثربخشی درمان تعامل والد كودك بر كاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای " در سال (1392) به بررسی تاثیر درمان مبتنی بر تعامل والد – کودک روی مادران بر میزان کاهش علائم نافرمانی مقابله ای در کودکان پیش دبستانی پرداختند. این پژوهش بر روی کودکان سنین 4 تا 7 ساله تحت آموزش در مهد کودک های خصوصی زیر نظر سازمان بهزیستی مشهد انجام شد. آزمودنی ها شامل 30 کودک دارای اختلال نافرمانی مقابله ای و مادران آنها بودند که به شیوه نمونه گیری در دسترس و با استفاده از پرسشنامه علائم مرضی کودک انتخاب شدند. آزمودنی ها به طور تصادفی در دو گروه ( 15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه مقایسه) جایگزین شدند. مادران گروه آزمایش در 7 جلسه درمان مبتنی بر تعامل والد – کودک شرکت نموده و سپس از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دادکه درمان تعامل والد – کودک، در شدت علائم نافرمانی مقابله ای در گروه آزمایش از نظر آماری کاهش معناداری پدید آورده است و همچنین شیوه های فرزندپروری مادران ( مقتدر منطقی، مستبد – دیکتاتور، سهل گیرانه)، شیوه فرزندپروری سهل گیرانه بیشترین نقش را در ابتلای فرزندان آنها به نافرمانی مقابله ای دارد. و به این نتیجه رسیدند مادران گروه سهل گیرانه عمدتا آشفتگی خانوادگی بیشتر، داشتن رضایت کمتر به عنوان والدین، ارائه راه حل های کمتر برای مشکلات رفتاری کودکان، مشکلات درونی کردن بیشتر و رویکرد کمتر جرأت مندانه ای در مدیریت رفتارهای کودک گزارش دادند. کانینگهام و بویل (2002) در مطالعه ای با مقایسه مادران گروه سهل گیرانه عمدتا آشفتگی خانوادگی بیشتر، داشتن رضایت کمتر به عنوان والدین، ارائه راه حل های کمتر برای مشکلات رفتاری کودکان، مشکلات درونی کردن بیشتر و رویکرد کمتر جرأت مندانه ای در مدیریت رفتارهای کودک گزارش دادند. بوگز و همکاران (2004) تاکید می کنند درمان تعامل والد – کودک به وسیله تشویق تعاملات مثبت والد – کودک و آموزش والدین به اینکه چطور باثبات باشند و تکنیک های انضباطی غیر خشونت آمیز را به کار گیرند، کمک می کند تا رفتارهای منفی چرخه ای والد – کودک شکسته شود. تیمر و همکاران (2005) بر این باورند که درمان تعامل والد – کودک باعث کاهش استرس فرزندپروری و سبک اسناد درونی تری در والدین می شود و همچنین چافین و همکاران نیز معتقدند والدین شرکت کننده در درمان تعامل والد – کودک برای کنترل کودکان تنبیه بدنی کمتری استفاده می کنند.
-
2. خانواده درمانی
عباسی مکوند و همکاران (1390) پژوهشی با عنوان " اثربخشی خانواده درمانی ساختاری در بهبود کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای" انجام دادند که هدف آن مطالعه اثربخشی رویکرد خانواده درمانی ساختاری در بهبود اختلال نافرمانی مقابله ای کودکان 5 تا 10 سال شهر تهران بود. این مطالعه از نوع شبه آزمایشی – تک موردی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. جهت انجام این مطالعه، چهار خانواده با حداقل یک فرزند مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای، از میان نمونه در دسترس، انتخاب شدند. خانواده ها با حضور کلیه اعضای خانواده طی 8 جلسه در معرض مداخلات درمانی، با طرح درمانی یکسان قرار گرفتند. جلسات به صورت هفتگی برگزار می شد. پس از اتمام مداخله و با فاصله یک ماه از اتمام جلسات در مداخله درمانی به عنوان پی گیری، با استفاده از مقیاس ارزیابی رفتار کودک راتر، مورد ارزیابی قرار گرفتند.
نتایج نشان داد خانواده درمانی ساختاری، در کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای قابل ملاحظه است. و همچنین عوامل خانوادگی و تعارضات جدی زناشویی در ایجاد اختلال لجبازی و نافرمانی تاثیر مهمی دارند (دان و همکاران، 1995). و براساس یافته های پژوهشی، نوع ارتباط کودک – والد از جمله عوامل تاثیرگذار بر این اختلال است، طوری که در این میان، انضباط سخت از سوی والدین یا دستورات متناقض از سوی آنها در به وجود آمدن این اختلال، از اهمیت بالایی برخوردار است. شواهد علمی مبتنی بر تحقیقات در دهه های اخیر، اثربخشی خانواده درمانی را در مشکلات متعدد کودکان و نوجوانان نظیر اختلالات عاطفی در کودکی و نوجوانی، اختلالات روان تنی و اختلالات رفتار و سوء استفاده جسمانی از کودک نشان داده است (کاسلو و همکاران، 2002). خانواده درمانگران، براین باورند که نه تنها آن عضو خانواده که بر او برچسب بیمار زده می شود و مشکلات خانواده به او نسبت داده می شود، نیازمند به درمان است، بلکه اعضای دیگر نیز، باید در امر درمان مدنظر قرار گیرند (کاپلان و سادوک، 2003). خانواده زمانی به عملکرد سالم دست پیدا می کند که در خانواده مرزها، قواعد، نقش ها و قدرت مشخص باشد (مینوچین، 1999).
-
3. درمان مبتنی بر دلبستگی
جهان بخش و همکاران (1390) پژوهشي
با عنوان " اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر علائم نافرمانی مقابله ای در دختران دارای مشكلات دلبستگی" بر روی دانش آموزان دختر دوره ابتدایی شهر اصفهان که دارای مشکلات دلبستگی بودند، انجام دادند. روش این پژوهش تجربی بود. نمونه ها شامل 32 نفر از 388 دانش آموز مقطع دوم و چهارم ابتدایی بودند که بیشترین نمره را در زمینه مشکلات مربوط به دلبستگی و علائم نافرمانی مقابله ای به دست آوردند. اندازه گیری با استفاده از پرسشنامه مشکلات دلبستگی راندولف و پرسشنامه سلامت روان کودکان انتاریو انجام شد. مداخله انجام شده روی مادران دختران دارای مشکلات دلبستگی در کاهش علائم نافرمانی مقابله ای دختران آنها موثر بود و پایبندی مادران به تداوم روش های درمانی باعث بهبودی بیشتر در مرحله پیش آزمون شد.
پژوهش ها حاکی از آن است که بیشترین عامل تاثیرگذار بر بروز اختلال نافرمانی مقابله ای، رفتار والدین با کودک است (بارکلی، 1997). این کودکان به دلیل انجام رفتارهای مقابله ای و در نتیجه ضعف در تحصیل و برقراری رابطه با دیگران دارای خود پنداره ضعیف، درماندگی آموخته شده، افسردگی و پرخاشگری هستند (بهنک، 2002).
ون واگنر (2008) معتقد است که ناکامی در شکل دادن دلبستگی مطمئن در ماه های اولیه زندگی، می تواند تاثیرات منفی روی رفتارهای دوران کودکی و نیز بزرگسالی داشته باشد. بالبی (1973) در تاکید بر اهمیت ارتباط مادر و کودک براین باور است که آنچه برای سلامت روان کودک ضروری است، تجربه یک ارتباط گرم، صمیمی و مداوم با مادر یا جانشین دائم اوست. او معتقد است که بسیاری از اشکال روان آزردگی ها و اختلال های شخصیت حاصل محرومیت کودک از مراقبت مادرانه و یا عدم ثبات رابطه با کودک با چهره دلبستگی است. بنابراین بین الگوی دلبستگی کودک و تعاملات با مادر، ارتباط نزدیکی وجود دارد.
گاهی دلبستگی ناایمن در کودک باعث وابستگی بیش از حد به مادر و دیگر مراقبان و بروز اضطراب شدید در مورد از دست دادن آنان و یا سایر اختلالات اضطرابی می گردد. زمانی که کودک نتواند به اطرافیانش اعتماد کند، در مقابل آنان در لاک دفاعی فرو می رود که منجر به رفتارهای مقابله ای خواهد شد (ایزابل، 1993). توماس (2000) و پرنل(2004) معتقدند که مناسب ترین درمان برای کودکان مبتلا به اختلالات و مشکلات دلبستگی، انجام مداخله دلبستگی درمانی است. تمرکز اصلی دلبستگی درمانی، تغییر دادن دیدگاه نسبت به جهان و بزرگسالان است.
4. بازی درمانی با رویکرد شناختی – رفتاری
صفری و همکاران (1391) پژوهشی با عنوان " تأثير بازی درمانی با رويكرد شناختی- رفتاری بر كاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در دانش آموزان" بر روی دانش آموزان پسر پایه سوم دبستان شهر اصفهان انجام دادند . روش پژوهش از نوع آزمايشی بوده و از طرح پيش آزمون- پس آزمون و پيگيری با گروه كنترل استفاده شد. نمونه گيری به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انجام شد و كودكانی كه با توجه به ملاك های DSM – IV اختلال نافرمانی مقابله ای را داشتند، شناسایی و از ميان آنها 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمايش و كنترل گمارده شدند . ابزار اندازه گيری، پرسشنامه SNAP-IV بود كه توسط والدين تكميل گرديد . سپس كودكان گروه آزمايش در12 جلسه يك ساعته بازی درمانی شناختی - رفتاری شركت كردند. برای تجزيه و تحليل آماری داده ها نيز از روش تحليل كوواريانس استفاده شد. تحليل داده ها نشان داد كه در مرحله پس آزمون و پيگيری، بين دو گروه آزمايش و كنترل، در ميزان نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای تفاوت معنادار وجود دارد. بنابر يافته های اين مطالعه، روش بازی درمانی، سبب كاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در كودكان مبتلا به اين اختلال می شود و می توان از آن به عنوان يك روش مداخل های مؤثر سود جست.
به گفته اوکانر(2010) بازی درمانی، استفاده نظامدار از یک الگوی نظری به منظور برقراری یک فرآیند میان فردی است که در آن درمانگران آموزش دیده، قدرت درمانی بازی را برای کمک به پیشگیری و یا رفع مشکلات روانی – اجتماعی مراجع و دستیابی به رشد و پرورش مطلوب وی به کار می گیرند. شومان (2004)، بازی می تواند ارتباطات کودک را تسهیل کرده و در عین حال امکان رها سازی احساسات منفی را نیز به او بدهد و می تواند به کودک کمک کند سازگاری با محیطش را یاد بگیرد.
بازی درمانی می تواند به کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای کمک کند تا شیوه های سازگاری با محرک های تنش زا را یاد بگیرند و راهبرد های جدیدی در رابطه با همسالان و خانواده بیاموزند.
-
بازی درمانی شناختی – رفتاری :
* تاکید زیادی بر درگیری کودک در درمان دارد و درمانگر با ارائه اقدامات لازم از نظر رشدی به کودک کمک می کند تا از درمان بهره مند شود.
* راهبردهایی را برای رشد انطباقی تر افکار و رفتار فراهم می آورد و راهبردهای جدیدی برای مقابله با موقعیت ها و احساس ها آموزش می دهدSent from my iPhone
و کودک قادر می شود شیوه های ناسازگارانه مقابله را با راه های سازگارانه تر جایگزین کند.
* باعث کاهش مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان می شود (اسماعیلی، 2004).
درمانگران شناختی – رفتاری، فعالیت های بازی را به عنوان وسیله ای که نمایانگر احساسات ناهشیار است، تفسیر نمی کنند. بلکه در هنگام بازی کودکان، از راهبردهای تغییر و اصلاح رفتار بهره می گیرند تا رفتارهای سازگارانه آنها را تقویت نمایند یا از موقعیت های بازی استفاده کنند تا مهارت های حل مساله و سازگاری را آموزش دهند (اسماعیلی، 2004).
بازی درمانی به کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای کمک می کند تا شیوه های سازگاری با محرک های تنش زا را یاد بگیرند و بنابراین مخالفت ها و نافرمانی های آنها کاهش یافته یا حذف می شود (تیگز،2010).
-
5. قصه درمانی
ارجمندی راد و همکاران (1392) پژوهشی با عنوان " بررسی اثر بخشی قصه درمانی بر کاهش علائم کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای " منتشر کردند. این پژوهش در چهارچوب طرح آزمایشی، 20 نفر از دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی که بر اساس فهرست رفتاری کودک (BCLC) و فرم گزارش معلم (TRF) با علائم اختلال نافرمانی مقابله ای تشخیص داده شده بودند انتخاب شده و به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند . طرح پژوهش از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بوده است . گروه آزمایش به مدت ١٢ جلسه ٤٥ دقیقه ای دو مرتبه در هفته تحت قصه درمانی قرار گرفتند . برای تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که قصه درمانی موجب کاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای و بی اعتنایی در کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای می شود و قابلیت کاربرد قصه درمانی را در درمان مشکلات رفتاری کودکان نشان داد. قصه، جان مایه تخیل فعال است و مجموعه ای از حواس مار ا به کار می گیرد. در قصه درمانی یک روان درمانگر آگاه، هوشمند و خلاق به دلیل آشنایی با ساختار قصه با دقت علمی بیشتری موضوع را پیگیری می کند و قصه ای مناسب برای نقل برمی گزیند و بیماران نیازمند به آرامش را مداوا می نماید. در یک طرح پژوهشی که به شکل تصادفی در 2 گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت 12 جلسه 45 دقیقه ای، 2 مرتبه در هفته تحت قصه درمانی قرار گرفتند و موجب کاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای و بی اعتنایی در کودکان مبتلا شد.
بحث و نتیجه گیری
پژوهش هایی که در سال های اخير درباره اين كودكان انجام شده وجود نقص هایی را در مهارت های شناختی و اجتماعی اين كودكان نشان داده است . اين نقايص اغلب در حوزه كاركردهای اجرایی، تنظيم هيجان، پردازش زبانی، پردازش اطلاعات اجتماعی، حل مسأله و سازگاری ديده می شود. کودكان مبتلا به اين اختلال، اساساً در روابط اجتماعی با والدين، معلمان و همسالان دارای مشكل هستند. مطالعات نشان داده است كه بسياری از آنها فاقد مهارت های اجتماعی مناسب هستند و بسيار كم از سوی همسالانشان پذيرفته می شوند. به علاوه، اين كودكان در شناخت مشكلات و به كارگیری راهبردهای حل مساله برای برطرف كردن آنها دارای نقص هستند و در مقايسه با همسالان خود، راه حل های مثبت كمتری را به كار می برند. اين نقايص می تواند باعث ايجاد مشكلاتی در مدرسه، ايجاد و حفظ روابط مثبت با همسالان و جلب محبوبيت كودكان ديگر شده و پيش بينی كننده رفتارهای ضد اجتماعی در نوجوانی و بزرگسالی باشد. تحقیقات بسیاری نشان داده اند که اختلالات رفتاری کودکان در تعاملات منفی والد – کودک ریشه دارد. رفتارهای منفی والدین ( مانند فریاد زدن، تهدید کردن)، رفتارهای منفی کودک ( مانند بی مسئولیتی و نافرمانی) را تقویت می کند که این مساله رفتارهای والدین را بدتر کرده و ممکن است منجر به خشونت شود.
در تبیین یافته های این پژوهش می توان به این موارد اشاره کرد :
 آشنایی والدین با اصول تغیییر رفتار
 علائم نافرمانی مقابله ای
 سبب شناسی آن
 عواملی که سبب تقویت یا کاهش آن می شوند.
 ماهیت چرخه ای تعاملات منفی والد – کودک
 رفتارهای والدینی که باعث حفظ و نگهداری رفتارهای مقابله ای در کودکان می شوند.
 آموزش آن ها در جهت اصلاح این رفتارها از جمله عواملی درمانی در این پژوهش به شمار می رود.
انجام پژوهش هایی در زمینه ارزیابی نافرمانی مقابله ای، متغیرهای سبب شناسی ژنتیکی و محیطی، رفتارهای والدینی که سبب حفظ و نگهداری این اختلال می شوند، مداخلات پیشگیرانه، درمان و خطر آسیب شناسی های بعدی، می تواند در ارتقای دانش ما در این زمینه بسیار مفید باشد.
تهيه كننده: هدی فرامرزی؛ براي سايت ميگنا
دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی ، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران

منبع:دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 194 تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:30

باورهای غلط تکنولوژی که باید فراموش شان کنیم

کامپیوتر های مک ویروس نمی گیرند!.
البته که اینطور نیست، کامپیوتر های اپل نیز مستعد دریافت نرم افزار های مخرب هستند. یکی از افتخارات اپل این بود که در مقایسه با کامپیوتر های شخصی، در مقابل ویروس ها آسب پذیر نیست. اما بعد از حمله ی ویروس های تروجان به کامپیوتر های مک در سال ۲۰۱۲، این شعار از صفحه ی تبلیغاتی اپل حذف شد

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:52

marziehhasani.blogfa.com
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

سلام
برای نمونه سوالات تستی و تشریحی داده کاوی یک کتاب پیدا کردم
مشخصات کتابو میزارم تو انقلاب میتونید پیداش کنید ...مطالعه اش رو به سایر دوستان توصیه میکنم
کتاب " داده کاوی مفاهیم و تکنیکها " اثر ژیاوی هان ویراست سوم مولف مرضیه حسنی ....

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 171 تاريخ : جمعه 3 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:59

سوال؟؟لطفا جواب بدین

سلام.طبق ایین نامه دانشگاه سراسری 91 به بعد حداکثر دوران مجاز تحصیلی برای دانشجو در دوره کارشناسی 5 سال است.من بنا بر مشکلاتی دوران تحصیلم حدود 11 ترم میشه یعنی نمی تونم ادامه تحصیل بدم و از دانشگاه اخراجم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا کمکم کنید

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 166 تاريخ : چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:37

[/align]

-منطبق بر کتاب مرجعِ چگونه با c برنامه بنویسیم، ویراست ششم، دایتل و دایتل
- تشریح کامل مسایل برنامه نویسی c ، منطبق بر کتاب مرجع
نویسنده: قناد، علایی
قیمت: 15000 تومان
جهت تهیه این کتاب، به نمایندگی های ما در سراسر کشور مراجعه کنید.
و یا با شماره 09383507916 تماس بگیرید
قابل ارسال از طریق پست پیشتاز به سراسر کشور
[align=center]مهمان ها نمي توانند تصاوير را ببينند و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 171 تاريخ : چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:37

موضوع پایان نامه

سلام، وقت بخیر.
به نظر شما موضوع پایان نامه در زمینه شبکه عصبی سخت تره یا کار در زمینه معماری...
من برای انتخاب موضوع پایان نامه خیلی گیج شدم و فقط می خوام این واحد رو پاس کنم تا یه جورایی کارشناسی ارشدم جمع بشه و اصلا قصد ادامه تحصیل ندارم.میشه شما بدون در نظر گرفتن علاقمندی من و با توجه به تجربیات خودتون یه موضوع نسبتا راحت به من پیشنهاد بدین...
ممنون

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:37